Paasblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Paasblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Paasblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 April 2022 | Frankrijk, Le Monastère

In dit zonnige paasweekend heb ik eindelijk tijd gevonden om een blog te schrijven.

Het is hier mooi weer dus, we hebben al lekker buiten in de tuin gespeeld met Louis-Marie en Blitz gaat vaak zwemmen. Maandag (morgen) gaan we misschien barbecuen.

Donderdag gaan we met vakantie naar Nederland, een weekje in een stacaravan op een camping in Heeg en daarna een weekje in Normandië, naar de camping waar we al vaker geweest zijn. We hopen dat het dan ook nog mooi weer is. We hebben er zin in, Koningsdag vieren en lekker een weekje van Friesland genieten. We hebben nog niet echt een programma gemaakt en omdat we maar een weekje hebben kunnen we niet bij iedereen langs, maar we zien wel wat voor weer het wordt en wat we allemaal gaan doen.

Ik had gesolliciteerd bij het VVV in Pont de Salars voor de zomermaanden, waar ik ook al eerder twee seizoenen heb gewerkt. Ze hebben me niet aangenomen, maar een studente die in het dorp woont waar ook de voorzitster van het VVV woont.....Vriendjespolitiek komt hier erg vaak voor als het om sollicitaties gaat, en vooral bij VVV's. Ik voelde me wel aan de kant gezet omdat ik meer ervaring heb als zij maar goed, ze redden zich er maar mee, op mij hoeven ze niet meer te rekenen. Ik werd ook afgescheept met een slap excuus «zij had heel veel projecten voorgesteld die ze zou realiseren», dat stond ten eerste helemaal niet in de vacature, dat je moest helpen de boel te ontwikkelen, en ten tweede heb je in juli en augustus daar wel wat anders te doen, maar daar komt ze vanzelf wel achter....

Omdat Vincent ook nog steeds geen baan heeft gevonden en alles hier, net als bij jullie, behoorlijk duur is, moeten we wel op de kleintjes letten. De brandstof is hier gelukkig wel goedkoper, ongeveer 1,80€ voor de diesel. We hebben besloten dat we allebei om werk gaan zoeken, en wie het eerste vindt die gaat werken, de ander blijft bij Louis-Marie en Blitz.

Louis-Marie gaat sinds een paar weken naar de crèche, eerst om te wennen en daarna twee keer per week. Hij vindt het erg leuk en het slapen gaat ook al steeds beter. Hij moet soms nog wel huilen als ik wegga maar dat duurt volgens de begeleidsters maar vijf minuten en daarna gaat hij met de andere kindjes spelen. Het is een micro-crèche, daar zijn maximaal tien kindjes op een dag dus het is mooi kleinschalig. Het is op vijf minuten rijden van ons huis, wel in een ander dorp maar niet ver weg gelukkig.

In maart heeft Vincent meegedaan met een tentoonstelling over de Algerije-oorlog (was 60 jaar geleden), in het gemeentehuis van Rodez. Het was voor het eerst sinds de corona-crisis dat hij weer een tentoonstelling had, en over een minder gebruikelijk onderwerp dan gewoonlijk.

000000 (tot zover de bijdrage van Louis-Marie)

Eind februari ben ik nog een lang weekend naar Cannes geweest, naar het spelletjesfestival (net als in 2020). We waren met 30 man/vrouw van onze spelletjesclub, en het was weer een weekend vol zon, zee, strand en spelletjes !

Fijne paasdagen en wie weet tot snel!