Verlate nieuwjaarsblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Verlate nieuwjaarsblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Verlate nieuwjaarsblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 Februari 2020 | Frankrijk, Le Monastère

Ik zag dat ik dit jaar nog niet een blog geschreven had dus dat wordt hoog tijd !

December was niet heel spannend, Sinterklaas en Kerst gevierd en tussen Kerst en Oudjaar hebben we allebei buikgriep gehad, die heerste op dat moment en we waren tegelijk ziek......we hadden allebei een emmer naast bed en om de beurt hebben we de hond uitgelaten, die in het begin wel vreemd opkeek als we moesten overgeven maar verder was 'ie wel lief en heeft 'ie niet gezeurd of om aandacht gevraagd.
Met oud&nieuw hadden we een vriendin van ons uitgenodigd om te komen eten en het oude jaar uit te zitten, en ik was intussen weer zover opgeknapt dat ik kniepertjes had gebakken.

In de Kerstvakantie zijn we nog naar Rocamadour geweest en naar Saint Cirq Lapopie, twee mooie dorpjes in de Lot. Ook hebben we nog vrienden opgezocht die daar in de buurt wonen. Ik heb nog een vriendin helpen verhuizen maar ik hoefde alleen maar met haar mijn oude (kleine) koelkast naar boven te tillen dus dat scheelde.

Op 2 februari is het in Frankrijk (en veel andere landen) « Chandeleur » : pannenkoekendag ! Dus ik heb pannenkoeken gebakken, met bier. Het recept is simpel, je vervangt de melk door bier, laat het een half uur rusten en je krijgt lekker luchtige pannenkoeken.

De laatste weken zijn we druk bezig met opruimen want in de voorjaarsvakantie (die vandaag begint) gaan we werkzaamheden uitvoeren in ons huis. We hebben een vriend van Vincent gevraagd om te helpen, hij is beroepsklusser dus hij heeft alles opgemeten en berekend wat we nodig hebben. Er moet een muur gemetseld in onze slaapkamer, er zit nu een deur en dan kom je in het andere deel van het pand. Dat deel is niet van ons maar van Vincent z'n broer en die wil het verkopen. Er moet ook een muur gemetseld in de kelder, maar daarvoor moet eerst ons spul in ons deel van de kelder, en het andere deel van de kelder (met spullen van oa Vincent z'n broer) moet leeg.......... Wij vervelen ons niet, Blitz vindt het erg leuk in de kelder en het allerleukste is dozen kapotscheuren dus alle oude dozen die wegkunnen gooien we in de tuin voor de hond. De kelder is op hetzelfde niveau als de tuin, de ingang van ons huis één etage daarboven en we wonen twee etages hoger dan de kelder/tuin. Gelukkig kunnen we wel met de auto in de tuin komen want anders moest al het spul voor het stort eerst nog weer de trap op.
Maar we gaan ook leuke dingen doen, morgenavond gaan we naar de film (1917, over de 1e Wereldoorlog) en op Valentijnsdag hebben we ons opgegeven voor een romantisch diner dat georganiseerd wordt door het bisdom. Vrienden van ons van de parochie hadden zich ook opgegeven dus toen zeiden we dat we mooi bij elkaar konden zitten maar het schijnt een avond bij kaarslicht te zijn waarbij je twee aan twee als echtpaar aan een tafeltje zit en dat er af en toe mensen een Bijbeltekst lezen of iets vertellen en ondertussen krijg je dan eten. Ik ben heel benieuwd, we hebben allebei nog nooit een Valentijnsdiner gedaan dus we laten ons verrassen !

Blitz vindt het nog steeds erg leuk op de puppycursus en wij ook, de agility voor beginners gaat ook steeds beter, hij durft nu al over bepaalde hindernissen waar hij eerst niet overheen durfde (zolang je hem maar wat lekkers voorhoudt....) Binnenkort hebben we ook een algemene ledenvergadering (zonder honden). Een keer was het afgelast omdat het terrein bijna helemaal blank stond door de vele regen maar verder is het iedere zaterdag, ook in de vakanties (behalve met Kerst). Het is best sportief, vooral omdat Blitz liever met andere honden speelt of achter ze aanrent maar hij is altijd 's avonds erg moe dus dan hebben wij het lekker rustig.
Dat was het voor deze blog, dit weekend ga ik lekker mijn verjaardag vieren en daarna hard aan 't werk met de werkzaamheden, die drie of vier dagen duren. Tot de volgende blog !