Voorjaarsblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Voorjaarsblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Voorjaarsblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Maart 2020 | Frankrijk, Le Monastère

Omdat je hier vanwege het corona-virus toch niet veel meer kan doen, heb ik mooi de tijd om een blog te schrijven. Alles is dicht, behalve de supermarkten, apotheken, banken en gemeentehuizen enzo. Vincent moet vandaag nog wel naar school maar er zijn geen leerlingen meer, hij duimt nu dat hij « technisch werkloos » wordt verklaard en naar huis mag, maar het kan ook zijn dat ze administratief werk moeten doen.

Mijn verjaardag hebben we maar bescheiden gevierd, Vincent z'n moeder is komen eten 's middags en 's avonds hebben we nog met de jongerengroep van de kerk gegeten. In Frankrijk draait het vaak uit op samen eten hahaha.

De werkzaamheden in de voorjaarsvakantie zijn goed verlopen, Blitz vond het erg spannend en erg gezellig, hij heeft water gedronken uit de emmer voor de betonmixer en in het zand gegraven en natuurlijk tegen de kruiwagen geblaft. Er zit nu een muur in de kelder, een in de slaapkamer (dus we moeten nu omlopen als we naar het andere huis willen) en ze hebben palen gemetseld voor het grote hek, maar dat kon nog niet gemonteerd worden omdat het cement nog moest uitharden. Dat zou volgende week, maar omdat er wordt afgeraden te reizen als het niet noodzakelijk is zal het wel uitgesteld worden.

Het is hier intussen wel heel mooi lenteweer geworden, een graad of 15 overdag en veel zon en blauwe lucht. De narcissen bloemen en Blitz heeft al twee paardenbloemen gegeten (alleen het gele deel) en al meerdere eenden uit de tuin verjaagd. Vincent had een nest gezien met 1 ei maar daar zit nooit een eend op.....

Eind februari ben ik een paar dagen in Cannes geweest, voor het internationale spelletjesfestival (oa gezelschapsspellen maar er waren ook rollenspellen en videospelletjes). Vanuit Rodez gingen we met 30 man van de spelletjesclub waar ik lid van ben. Het was heel leuk, als je wilde kon je wel 24 uur per dag spelletjes doen, in het hotel gingen ze gewoon door 's avonds.... Ik ben af en toe ook wel een luchtje wezen scheppen en heb op het strand gewandeld. Het was in hetzelfde gebouw als het internatione filmfestival. Ik heb een aantal spelletjes gekocht en sommige laten signeren door de auteur of illustrateur, dat was wel gaaf. Cannes zelf vond ik niet zo mooi, we waren vooral langs de boulevard en het strand en daar zijn alleen maar hele chique winkels en dure hotels. Gelukkig hadden wij een goedkoop hotel waar ze appartementjes hadden, daar kon je ook zelf koken als je wilde. We hebben dat niet gedaan maar voor het ontbijt was het wel praktisch.

Bij onze kerk hebben ze een Bijbelgroep opgericht, zodat je met een groepje een tekst uit de Bijbel kunt lezen en er dan zondags wat meer van begrijpt. (dat kan geen kwaad....) We waren bij de oprichtingsvergadering en er waren een man of dertig, dat hadden ze niet verwacht dus nu hebben ze vier of vijf groepjes gemaakt. Ons groepje is al 1x bij elkaar geweest en het was erg leuk. Of de tweede keer nog doorgaat ivm het virus is afwachten....

Blitz is alweer een jaar oud ! Hij heeft op z'n verjaardag (5 maart) extra veel knuffels gekregen en verder heeft 'ie er niet zoveel van gemerkt. Hij heeft de laatste tijd wat last van z'n heupen dus we zijn met hem bij de hondenfysio geweest. Die kwam gelukkig bij de hondenclub, waarschijnlijk moet hij daar 1x per jaar heen voor contrôle en hij moet niet al te veel agility doen omdat het slecht is voor z'n heupen. Omdat hij aan een achterpoot maar twee tenen heeft in plaats van vijf kan hij sneller last krijgen. Vanaf komende week is de hondenclub voor onbepaalde tijd dicht, dus dan laten we hem maar lekker in de tuin rennen en met stokken spelen.

Dat was het eerst wel weer, blijf zoveel mogelijk binnen en pas goed op jezelf. Tot de volgende blog!