Sinterklaasblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Sinterklaasblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Sinterklaasblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 December 2019 | Frankrijk, Le Monastère

Het is alweer december, onze kerstboom staat alweer (met alleen plastic ballen ivm de hond, dat wel) en ik heb 2x Sinterklaas gevierd ! Eerst gewoon thuis met Vincent en afgelopen weekend ook nog in Millau met Anna, Annelies en Luc uit België. Het was beide keren erg gezellig en ik heb choola, een boek en een agenda gekregen. De pepernoten en andere lekkernijen die ik uit Nederland had meegenomen vielen ook in de smaak. Ik heb ook nog accordeon gespeeld, Blitz moest daar erg aan wennen maar is uiteindelijk maar in een andere ruimte gaan liggen slapen..... De hond van Annelies vond het wel gezellig, die kwam braaf naast mij zitten.

Blitz is wel vaker ondeugend, hij heeft laatst onze kleding die in de badkamer lag gepakt toen wij er niet waren. Mijn pyama had allemaal gaten en een trui van Vincent mist een heel stuk uit de kraag....dat is nu de trui voor het in de tuin werken geworden. Volgens de dierenarts en de puppycursus-leidster is hij (te) aanhankelijk, hij doet het alleen als we er niet zijn en als we er wel zijn wil hij altijd bij een van ons zijn, of ons allebei in de gaten houden. Het schijnt erbij te horen, hij is nu op een leeftijd waarop honden normaal zelfstandiger worden en minder afhankelijk van de moederhond. De dierenarts heeft wat oefeningen meegegeven en we hebben ook een oud vest van mij (wat hij toch al stukgebeten heeft) om hem te geven als we weg zijn. Verder is hij wel heel lief en houdt hij heel erg van spelen met stokken, hij sleept ze overal uit de tuin weg. Dat is erg leuk om te zien, totdat je bomen gaat snoeien in de herfst. Maar het is gelukt, de tuin is weer netjes en Blitz heeft genoeg speelgoed buiten. Hij is ook gecastreerd eind oktober en begint nu wat rustiger te worden.

In november heb ik bij een reisbureau gewerkt, dat was op zich wel leuk maar er was best veel druk en ik kreeg gelijk een bult dossiers « die eigenlijk al af hadden moeten zijn » en het inwerken werd ook wat afgeraffeld dus dat was niet erg geslaagd. Ik was erg gestresst, sliep slecht en had vaak buikpijn dus daar heb ik aan het einde van de maand ontslag genomen. Ze hadden wel een aantal dingen aangepast maar het beviel me toch niet. Het werk was op zich leuk, maar de werkdruk niet. Dus nu maar weer op zoek naar wat anders voor volgend jaar. Met de feestdagen in aantocht is er meestal niet veel werk te vinden, dan denkt iedereen aan de Kerstdagen.

Tussen Kerst en Oudjaar gaan we waarschijnlijk een paar dagen naar de Provence, als het niet te slecht weer is en als er niet teveel gestaakt wordt. Vorige week en ook de komende dagen zijn er veel stakingen in Frankrijk (onderwijs, openbaar vervoer en blokkades door vrachtauto's op snelwegen en bij olieraffinaarderijen) in verband met de verhoogde prijs op diesel voor vrachtauto's en de pensioenplannen die komende woensdag bekend gemaakt worden. Tot nu toe vallen de gevolgen van de stakingen hier mee, al rijden er heel weinig treinen.

Het is nog niet heel koud hier, al heeft het twee weken terug wel een beetje gesneeuwd. Het is nu een graad of 8 overdag en 's nachts net boven het vriespunt, nog niet echt winter dus. Het regent wel veel, maar we hadden toch nog droogte sinds de zomer dus dat komt wel goed uit. Blitz vindt regen niet erg, maar hij wordt er wel altijd lekker nat en vies van dus we hebben nu een handdoek bij de tuindeur liggen. Afdrogen vindt hij ook wel leuk gelukkig, maar soms probeert hij de handdoek te pakken.

Zaterdag ga ik in de kerk helpen met het klaarzetten van de kerststal. Er staat ook al een kerstboom, maar die versieren ze met de kinderen van de catechesatie-lessen. Op Eerste Kerstdag komt Vincent z'n moeder eten en dan hebben we ook cadeautjes en op Kerstavond gaan we naar de nachtmis in Ceignac (waar we ook getrouwd zijn). Ik heb al veel zin in Kerst, zoals altijd:)

Hopelijk hebben jullie ook een fijne Sinterklaas gehad (als jullie het vieren) en is het in Nederland niet al te slecht weer. Succes met de voorbereidingen voor Kerstmis alvast, en tot de volgende blog !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 50901

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: