Home sweet home - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Januari 2013 | Frankrijk, Rodez

Zo, de druk gevulde weken waar ik het de vorige keer over had zijn inderdaad voorbij gevlogen, inmiddels zijn alle beurzen achter de rug en zit ik weer in mijn appartementje in Rodez. De beurzen van Utrecht, Leeuwarden en Lille waren erg leuk, al was het met name in Leeuwarden en Lille op sommige dagen rustig door de winterse omstandigheden (sneeuw, ijzel, natuurijs), maar uiteindelijk ben ik over alledrie de beurzen tevreden, we hebben veel folders uitgedeeld en reclame gemaakt en daarnaast ook nog wat professionele contacten gelegd met organisaties waar we misschien in de toekomst mee gaan samenwerken.

In de tussenliggende dagen en op de vrije avonden heb ik met een heleboel mensen afgesproken, thee gedronken, gegeten en bijgekletst en ook m’n verjaardag gevierd. Helaas heb ik ook deze keer weer niet iedereen kunnen zien en spreken, maar mijn agenda was op het laatst zo vol dat ik het gevoel had alsof ik geleefd werd (ook al waren het allemaal hele leuke afspraken die ik had). Volgende keer toch maar eens wat anders op verzinnen maar het was ook fijn om iedereen weer te zien. Het was ook wel weer grappig om in Nederland te zijn, iedereen is (minstens) even lang als ik en iedereen om je heen spreekt Nederlands, wat in Rodez nou niet zo vaak gebeurt. Ik heb ook nog even lekker geschaatst op het slootje achter ons huis en natuurlijk veel Hollandse lekkernijen gegeten, dus ik kan voorlopig weer even zonder oliebollen, oranjekoek, stamppot boerenkool en appelgebak met slagroom.

In ieder geval heb ik vanuit Nederland ook weer allemaal spullen meegenomen en dat leverde vanochtend om half zeven op het station een verbaasde reactie van Laure op ‘maar die zwarte tas had je op de heenreis niet bij je toch?’ Klopt inderdaad, maar ik wilde graag nog wat dingen meenemen, je kan nou eenmaal niet alles opsturen en nu kon ik het ook zelf uitzoeken (Al zal niet iedereen met een dvdspeler, een beschuitbus en een stamppotstamper op reis gaan, maar dat terzijde). Omdat ik vandaag nog lekker vrij had heb ik de hele dag wat uitgepakt, opgeruimd en gewassen, dan is alles ook maar weer aan kant. Ik heb zelfs de tv weer op regel gekregen (als je alle stekkers eruit haalt voor je weggaat moeten ze er in een bepaalde volgorde weer in blijkbaar...) en wacht ik nu op de loodgieter want mijn kachel weigert dienst....Vanavond nog een poging tot het aansluiten van de dvd-speler en dan is alles hier ook weer op orde.

En nu is het alweer bijna februari, zijn jullie aan het einde van deze blog gekomen en ga ik morgen na meer dan een maand maar weer eens op kantoor kijken  Tot de volgende blog!


  • 28 Januari 2013 - 18:29

    Mama:

    Hoi meisje,

    Blij dat je weer veilig en wel in Rodez bent. Het was inderdaad wel een drukke periode voor je, maar toen wij in Leeuwarden op de beurs waren, zagen we dat je wel in je element was.
    En voor een volgende keer regel je ergens een leuk zaaltje en nodig je iedereen uit of zo. Is altijd wel een mouw aan te passen.
    Veel plezier daar en ik hoop dat de kachel het snel doet.

    liefs mama xxx

  • 28 Januari 2013 - 18:39

    Irene:

    dat hoop ik ook, hij komt of vanavond nog en anders morgenvroeg, gelukkig heb ik genoeg warme dekens en is het hier heel zacht lenteweer :) De beurzen zijn idd heel leuk om te doen maar ben ook wel blij dat het voor n tijdje gedaan is nu. Xxx

  • 01 Februari 2013 - 15:43

    Titiea Gemser:

    Hoi IRENE ,weer thuis in je tweede vaderland ,lekker even zelf je eigen baas zijn?succes en plezier met werken en je contacten in FRANKRIJK tot een volgende reactie gr.Piet en TITIA

  • 01 Februari 2013 - 16:56

    Irene:

    @Titia Gemser: ja bevalt me prima om weer in Frankrijk te zijn, een maand weg is ook wel lang, al heb ik het wel heel leuk gehad in het winterse Nederland :)

  • 09 Februari 2013 - 17:31

    Trudy En Henri:

    Lieve Irene,

    Wij willen je van harte feliciteren met je verjaardag. Ik wist je emailadres niet dus doen wij het op deze manier. Hiep hiep hoera en nog vele goede en gezonde jaren daar in Frankrijk.

    Groetjes van Henri en Trudy en een poot van Popke.

  • 09 Februari 2013 - 17:44

    Irene:

    @Henri en Trudy: hahaha heel erg bedankt, papa weet mijn mailadres wel (ik weet die van jullie ook niet dus kan ook geen mailtje terugsturen om te bedanken....:)) Ik heb het prima naar m'n zin hier. Groetjes Irene

  • 10 Februari 2013 - 17:39

    Trudy Vink:

    Lieve Irene,

    Mijn emailadres is: trudykoetsier@gmail.com. Dus bij deze. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt .

    Groeten van Trudy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 51187

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: