On ferme la boutique! - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu On ferme la boutique! - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

On ferme la boutique!

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 September 2012 | Frankrijk, Rodez

zaterdag 15 september

“et après, on ferme la boutique!” (vrij vertaald: en daarna gooien we de tent dicht), zei Franck van de week, en dat klopt, want zondag is de laatste dag dat de camping open is. Maar aangezien mn vorige blog alweer een hele tijd terug geschreven is, zal ik jullie in chronologische volgorde bijpraten.

Eerst kreeg ik onverwacht bezoek van twee oud RTC-studiegenoten, die op terugreis waren vanuit Barcelona. Het was erg gezellig en we hebben heerlijk buiten op het terras gezeten en nog wat over de camping gelopen. Tegen de middag gingen ze weer verder, en ik moest aan het werk.
In datzelfde weekend kwamen papa en Henk op bezoek, die zouden twee weken blijven om te helpen klussen/verhuizen maar ook om de omgeving te verkennen en mijn werkplek te checken. Aldus geschiedde, dus de laatste week van augustus en de eerste week van september bestonden voor mij uit werken en daarnaast in de vrije uurtjes meubels shoppen (leuk!), meubels helpen sjouwen en in elkaar zetten (minder leuk) en administratieve dingen regelen (niet heel leuk maar wel nuttig). Tussen de bedrijven door hebben we ook nog een auto gevonden, dus sinds kort rijd ik in een blauwe Renault Clio rond  Ik zal wat foto’s uploaden van de auto en het appartement, het is nu bijna helemaal af, mama heeft gordijnen genaaid en die heb ik van de week opgehangen, dus nu moet ik alleen nog wat lampen enzo.

Op de camping is het inmiddels een stuk rustiger, het verschil was vooral te merken in het eerste weekend van september, een heleboel mensen vertrokken en er kwamen maar weinig terug. Idem voor het personeel, Danique was de eerste die wegging en daarna hebben we ruim anderhalve week gehad waarin bijna iedereen weg is gegaan. Sanne ging maandags weg en de week daarna (afgelopen vrijdag) is ook mijn Slowaakse huisgenootje Martina weer teruggegaan, dus ik heb nu het rijk alleen in de mobil-home.

Het werk verandert ook, omdat er vrij weinig te doen is op de receptie doe ik ook de winkel erbij, en afgelopen week heb ik nog een paar keer brood gebakken, als Franck het niet deed. De laatste dagen zijn we vooral aan het opruimen en schoonmaken, we hebben laatst in de winkel alle producten uitgesorteerd, de houdbaarheidsdatum gecheckt en sommige dingen teruggestuurd naar de leverancier als we nog overhadden. Vanmiddag hebben Melissa en ik de computers en de printer alvast naar het kantoor gebracht en daar aangesloten, dus nu is het erg leeg en kaal op de receptie. Morgenmiddag gaan we nog de laatste dingen in de winkel opruimen en dan help ik maandag de schoonmaakster nog met de laatste mobilhomes en dan is het over! Dan verhuis ik maandagavond definitief naar mn appartement. Ik heb er wel zin in om er te gaan wonen, al ga ik de rust van de camping en het meer om de hoek wel missen. Maar in Rodez is ook genoeg te doen, er waren donderdagmiddag allemaal studenten die blijkbaar in de ontgroeningstijd zaten want ze liepen in maffe pakjes van vuilniszakken door de straten en zwaaiden naar alle automobilisten.

Dinsdag 19 september
Ik heb eindelijk een internetverbinding, er schijnt iets mis te zijn met mn lijn voor de ADSL maar dat gingen ze nog uitzoeken bij SFR, en tot die tijd mag ik lekker op een openbaar netwerk van SFR, heel aardig van ze! 
Ik ben dus maandagavond verhuisd, nadat ik eerst op de camping de laatste mobil-homes had schoongemaakt (inclusief die van mijzelf) met de schoonmaakster. Dinsdag en woensdag heb ik vrijgekregen, zodat ik een beetje de boel op orde kan brengen hier en om nog wat dingen te regelen. Het eerste is aardig gelukt, alles is uitgepakt en heeft een plekje, maar het tweede.....de meneer van de bank was vergeten mn bankpas te bestellen, hij had wel mn chequeboek maar met mn adres in NL ipv hier, internet werkt dus half en ik heb nog altijd geen beep dus ik kan nogsteeds niet op de privé-parkeerplaats van mn flatgebouw parkeren. Gelukkig heb ik tot nu toe altijd een plekje op de gratis parkeerplaats aan de overkant kunnen vinden, en ik hoop dat dat morgen en vrijdag ook zo gaat zijn, want ik heb een middagpauze tussen 12 en 14 uur en ik hoop maar dat ik dan mn auto net zo makkelijk kwijt kan als tot nu toe het geval was, maar we zien het wel. Je leert hier heel snel (in twee dagen) om je aan te passen aan het tempo van de Franse bureaucratie en administratie...

Ik heb in elk geval wel mn treinticket voor Nederland in huis, dus dat is ook wel fijn. Ik heb wel zin om naar Nederland te gaan, even iedereen weer zien en nog wat spulletjes ophalen. Ik blijf iets langer dan een week, ik ga de laatste dag van september weer terug. Ik zal proberen in elk geval deze blog te uploaden en misschien nog wat foto’s te plaatsen, maar ik weet niet hoe snel deze internetverbinding is en of het lukt met uploaden.

Jullie zijn in elk geval weer even op de hoogte, tot snel allemaal! xxx



  • 19 September 2012 - 21:32

    Mama:

    Hallo meisje,

    Fijn dat je kamer naar de zin is en de gordijnen eindelijk zijn aangekomen. OP de foto's die je stuurde, staat het in ieder geval erg leuk. het was toch een gok om ze uit te zoeken, blij dat het zo geslaagd is.

    Alvast een goede reis vrijdag/zaterdag en tot snel.

    xxx mama

  • 19 September 2012 - 21:43

    Irene:

    dankjewel, ik vind de gordijnen erg mooi geworden, staat ook lekker huiselijk. Tot zondag! xxx

  • 20 September 2012 - 10:16

    Papa:

    Fijn dat onze - zware- werkzaamheden hebben geleid tot een fijne woonplek, ik hoop dat je er graag mag wonen. Henk en ik hebben een leuke tijd gehad in Rodez en Salles Curan al kwam er niet zo veel van omgeving verkennen, maar wat we gezien hebben was schitterend.
    Natuurlijk komen we graag een keer terug, als er dan maar niet zo veel werk ligt.
    Eerst je zus maar eens verhuizen, misschien verlies ik daar ook wel 4,6 kilo.

    Xie je sneon in Nijmegen!

    xxx Papa

  • 20 September 2012 - 14:14

    Irene:

    Nou.....Ik wilde eigenlijk vragen of jullie met kerstmis een kerstboom wilden komen optuigen.... hahahaha nee hoor, grapje. Ik vond het erg leuk om jullie de camping en de omgeving te laten zien, en het was wel gezellig om met zn drieën te verhuizen. Tot zaterdag! xxx

  • 21 September 2012 - 07:48

    Yldau:

    Irene,

    Wat een leuk bericht weer wederom! Vergeet jezelf ook niet te trakteren op een verse bos bloemen als de regelingen voor je huis rond zijn :-)!
    Door je verhalen ben ik erg nieuwsgierig geworden naar de omgeving waar je zit! Je komt komende week in herfstige tijden terug! Maar wel veel regenbogen aan de lucht hier in Nederland :).

    Fijne reis naar Nederland! Tot woensdag!?

    Liefs Yldau

  • 21 September 2012 - 12:03

    Irene:

    haha dat wordt wennen voor mij, gister was het 29 graden....Mn baas zei ook al dat ik maar een extra trui mee moest nemen;) Woensdag afspreken zou op zich kunnen maar donderdag is voor mij handiger want dan ben ik ook in Grun dus kan ik zo in Lwd even uitstappen :) Zeg maar wat handiger is, je bent natuurlijk ook welkom in Sneek. Kus, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 51180

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: