goud voor Epke, een huis voor mij! - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu goud voor Epke, een huis voor mij! - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

goud voor Epke, een huis voor mij!

Blijf op de hoogte en volg Irene

13 Augustus 2012 | Frankrijk, Salles-Curan

Nu de Olympische Spelen voorbij zijn en dus de sportzomer er zo goed als op zit (EK voetbal, tour de france, skutsjesilen en de spelen zijn voorbij) is het wel weer tijd voor een nieuwe blog.

De vorige keer heb ik alles uitgelegd over de baan die ik hier heb gekregen, maar een baan in Frankrijk houdt ook in dat je een huis in Frankrijk nodig hebt, dus de afgelopen weken heb ik me vermaakt met makelaars en huizenadvertenties. Ik heb twee keer op een dinsdagmiddag met Melissa (en de eerste keer was Sanne ook mee) in totaal drie appartementen bekeken en het is uiteindelijk het eerste huis geworden, waar ik -toeval of niet- ging kijken op de dag dat Epke goud won. Het is een appartement op de derde verdieping, in het huis wonen allemaal mensen die bij dezelfde makelaar zitten, dus dat is wel praktisch. Er is ook een parkeerplaats achter het huis, voor de bewoners. Vooral het bordje 'parking privé à l'immeuble' vind ik best cool :)
Als je het appartement binnenkomt heb je links in de gang de wc en daarna de deur naar de slaapkamer en de badkamer. Rechts kom je in de keuken en woonkamer, met uitzicht op de Sacré Coeur. Het is redelijk klein, 34 m2 (de andere twee appartementen die ik heb gezien waren groter maar in lelijke jaren 70 stijl of schots en scheef en slecht geisoleerd) maar ik vind het wel knus en het is lekker dichtbij het station, centrum van Rodez en niet te ver van mn werk.

Dat is in elk geval één zorg minder, nu ben ik lekker op zoek naar meubeltjes en een autootje, dus ik vermaak me met diverse Marktplaats-achtige websites en die van diverse garages.

Van de Spelen heb ik verder vrij weinig meegekregen, af en toe 's avonds naar het zwemmen gekeken met een paar Nederlandse gasten en verder geprobeerd via internet op de hoogte te blijven (leve de blog van de Volkskrant over de OS). Helaas werkte uitzendinggemist.nl of de site van de NOS niet, in Frankrijk mag je die beelden die van de NLse tv komen niet zien (wat nou Europese Unie....).

Op de camping gaat alles prima verder, afgelopen weekend was het drukste weekend van het seizoen (Sanne en ik zijn blij dat we dat achter de rug hebben) en de camping is nu helemaal vol. Het is wel gezellig maar je hebt niet het idee dat we vol zijn omdat het redelijk rustig is. Komt ook door het weer, al anderhalve week 25-30 graden dus iedereen ligt op het strand. Wel nog weer een paar maffe dingen meegemaakt (er gebeurt elke dag wel iets geks hier):
- een Engelsman met een vishaak in zn been (naar de huisartsenpost)
- iemand die dacht dat Laure mijn zus was (wij lijken totaal niet op elkaar behalve dat we even lang haar hebben)
- lieve Nederlandse meisjes die Barbora en mij een lolly kwamen brengen nadat we tot zes keer toe hadden uitgelegd hoe het zat met de borg voor de midgetgolf...
- Irene die vandaag vol enthousiasme op pad ging met de fiets om Saint Martin des Faux te verkennen en mooie foto's te maken maar die halverwege pech krijgt met de fiets en opgehaald moet worden door Laure met het busje van Franck.

Nou dat was het eerst wel weer, ik zal proberen wat foto's te uploaden van m'n huis (en ja de vieze chocoladepoepkleur die op de slaapkamermuur zit gaat er nog af) en dan ga ik lekker op het strand liggen lezen. Iedereen bedankt voor de kaartjes die ik heb gekregen en tot de volgende blog!


  • 15 Augustus 2012 - 14:46

    Mama:

    Hallo meisje,

    Leuke foto's bij je verslag. als ik het goed zie heb je ook een balkon bij je slaapkamer? Je hebt daar een leuk plekje en ik hoop dat je er met plezier zult wonen.

    Tot mails,
    xxx mama

  • 15 Augustus 2012 - 21:11

    Irene:

    nee, het is geen echt balkon waar je kunt zitten, het is meer een hek voor de deur van de slaapkamer, je kan er net op staan. Maar dat maakt niet uit, ik ben er toch voornamelijk in de winter en dan is het geen balkonweer:p

  • 29 Augustus 2012 - 20:18

    Mandy:

    Mooie start in Frankrijk Irene, een eigen huisje en baan! Al leuke meubels gescoord?

  • 30 Augustus 2012 - 08:01

    Irene:

    dankjewel, ben er ook erg blij mee! Heb al redelijk wat meubeltjes gekocht gister, moet nu alleen nog een bed, een salontafel en een eettafel en vier stoelen. Bedankt voor je berichtje! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Salles-Curan

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 51189

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: