Are you ready for the time of your life? - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Are you ready for the time of your life? - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Are you ready for the time of your life?

Door: ireneoldekamp

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Juli 2012 | Frankrijk, Salles-Curan

De zin in de titel komt uit het liedje ‘Caravan of Love’ waar ik op dit moment naar luister, en hij past wel bij wat ik ga vertellen. Het was waarschijnlijk al wel duidelijk dat ik het hier enorm naar mijn zin heb en dat het werk me goed bevalt. Nu wil het geval dat Melissa, de vaste kracht die hier al een jaar of vijf werkt, weggaat en er was dus een vacature vrij...en ja, ik heb aangegeven dat ik graag wil blijven en ja, daar was Laure heel blij mee :) Kort samengevat: ik blijf in Frankrijk, ik ga hier een huis zoeken, ik zal een auto nodig hebben, verzekering moeten regelen en de hele rambam....maar tegelijkertijd ga ik doen wat ik altijd al wilde doen: ik ga in Frankrijk wonen en werken!

Ik zal eerst even uitleggen wat ik dan precies ga doen hier, want de camping gaat dan wel op 16 september dicht, maar ik wordt een van de drie vaste werknemers die het hele jaar door werken dus er is meer dan de receptie. Ik ga in de winter vooral adminstratie en werving doen, maar ook de vakantiebeurzen bezoeken om reclame te maken en zieltjes te werven voor de camping. Ik heb op de RuG vaker voorlichting gegeven dus dat komt nu mooi van pas. De beurzen zijn voornamelijk in Frankrijk, Engeland en Nederland, dus ik kan het werk wel combineren met een bezoekje aan Sneek (we staan onder andere op de vakantiebeurs in het FEC in Leeuwarden en die van Utrecht :)).

Het werk lijkt me, net als in de zomer op de camping, erg gevarieerd en leuk. Ik kan het gelukkig ook goed vinden met mn bazin (Laure) want ik ga samen met haar op ’t kantoor werken. Dat houdt dan wel in dat ik in de winter in Rodez (of directe omgeving) ga wonen, dus ik heb vandaag maar eens een makelaar gemaild.
Ik vond het wel moeilijk om te beslissen wat ik ging doen na de zomer, maar aangezien ik geen flauw idee heb wat ik in september in Nederland zou moeten en hier een leuke baan op me lag te wachten, was het toch wel snel duidelijk. (en dat is maar beter ook want anders moet je elke keer iets anders verzinnen als je collega’s vragen waarom je ‘zomaar’ gaat wandelen ‘s avonds). Gelukkig was Laure heel blij met mijn beslissing, dat hielp wel. Het is ook wel een goede beslissing geweest, toen ik het eenmaal tegen Laure had gezegd was ik zelf ook heel opgelucht en heb ik drie dagen door de mobil-home lopen zingen en dansen (Danique meende dat ik een aanval van hyperactiviteit had maar ’t viel mee, het ging vanzelf weer over).

Ik ben verder gewoon lekker aan het werk op de receptie, het is nu aardig druk en er zijn veel Nederlanders, wat ik eigenlijk best gezellig vind. Verder zijn er veel Franse gasten en hadden we afgelopen week een Italiaan die gelukkig ook Frans kon....

Het weer wordt hier steeds beter, vandaag waaide het heerlijk en de zon scheen de hele dag, morgen en de dagen daarna wordt het alleen maar warmer en voor dinsdag geven ze rond de 30 graden op...:) Ik hoop dat het in Nederland ook wat beter weer wordt, maar anders komen jullie gewoon hier maar heen, de camping is nog niet vol en Laure wordt heel blij van Nederlandse gasten. Vandaag was er zelfs iemand uit Friesland, dus ik heb lekker onder werktijd Fries gepraat, dat was heel erg leuk.

Het gaat hier dus heel erg goed met mij, ik hoop dat jullie het ook naar je zin hebben en dat de zomer snel doorbreekt in Nederland. Ik heb eergister en gister weer aardig wat foto’s op www.ireneoldekamp.mijnalbum.nl gezet, dan kunnen jullie ook zien waar ik de afgelopen tijd ben geweest en waar ik ga blijven. Als iemand mij kaartjes wil sturen dan kan dat op het onderstaande adres

Irene Oldekamp
Camping les Genêts
Lac de Pareloup
12410 Salles-Curan
France

Ik heb ook al wat kaartjes ontvangen maar ik gebruik ze als decoratie voor mn slaapkamer (en straks voor mn huis) dus ’t wordt er gewoon alleen maar gezelliger op.

Tot de volgende blog! Xx



  • 22 Juli 2012 - 06:31

    Laura:

    Hey Irene,

    Ik wist het natuurlijk al maar echt super leuk voor je! Hopelijk vind je gauw een huisje en een auto. Houd ons op de hoogte en geniet ervan!

    xx Laura

  • 22 Juli 2012 - 07:56

    Esther (S):

    Hey Irene! Wow, supergaaf!!!! Echt héél cool dat je daar gaat werken...!!!! Haha, ik was aan het denken dat ik je echt snel een keer op wilde zoeken als ik weer in NL ben, maar dat wordt een weekendje Frankrijk ;-) Succes met huisje zoeken en alles regelen!!!

  • 22 Juli 2012 - 09:06

    Irene:

    @Esther S: haha als je eenmaal in NZ bent geweest doet afstand er niet meer zo toe hahaha Je bent welkom hoor! Ik vind het zelf ook een vet gaaf idee dat ik hier straks gewoon kan blijven :)

    Laura: haha ja geeft niet, nu is iedereen maar gelijk op de hoogte en hoef ik niet meer te onthouden wie het al wist en wie niet. Tot mails!

  • 23 Juli 2012 - 11:50

    Yorinca :

    Hoi irene,

    Wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd...
    Echt iets voor jou om dit te gaan doen, helemaal goed.

    Groet, Yorinca

  • 25 Juli 2012 - 11:09

    Ruben En Yldau:

    Wooow Irene, wat gaaf!!! Een hele dappere maar erg GOEDE keuze ook! Ik vind het erg leuk om te lezen dat je het zo goed hebt in Frankrijk! Dus nu ga je echt het 'volwassen leven' daar opbouwen met een huisje en een auto! Dus nu straks ook alle vlooienmarkten van Frankrijk bij langs om meubels en decoratie te vinden voor je huis?!
    Ooooh ik ben helemaal blij voor je :-)!! Wat een internationaal leven krijg je nu ;-)!

    Je kunt je gewoon in 4 talen redden daar... Nederlands, Fries, Frans en Engels!

    Keep us posted! En ik zal eens een leuk kaartje voor je opscharrelen voor aan je wand daar :-D!

    Liefs Ruben en Yldau

  • 10 Augustus 2012 - 09:01

    Linda:

    He Irene!

    Ontzettend leuk voor je dat je daar een vaste baan hebt gekregen!
    Heel veel plezier en succes!

    Groetjes,
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Salles-Curan

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 51189

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: