Een Nederlandse logé, Duitse toeristen en controle - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Een Nederlandse logé, Duitse toeristen en controle - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Een Nederlandse logé, Duitse toeristen en controle

Door: ireneoldekamp

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Juni 2012 | Frankrijk, Salles-Curan

Alweer een week voorbij sinds mijn vorige blog, en omdat geen week hier hetzelfde is wordt het hoog tijd om jullie bij te praten.

Allereerst had ik van dinsdag op woensdag een Nederlandse logé, Tirsa kwam hier twee dagen om de camping te bekijken en kennis te maken, zij gaat mogelijk de functie van Melissa overnemen vanaf september. Laure had mij gevraagd of ze bij mij kon slapen zodat ze niet helemaal alleen in een mobil-home hoefde, en dat vond ik uiteraard geen probleem. We hebben lekker veel Nederlands gepraat en het was erg gezellig.

Verder zijn er op de camping weer wat gasten weggegaan en anderen gekomen, we hadden een heleboel opa's en oma's die allemaal bij elkaar wilden en mobil-homes in hetzelfde straatje hadden gehuurd, dus wij noemden dat 'l'alée des papies et mamies' (het opa's en oma's straatje). De mensen waren allemaal heel aardig en ze vonden alles en iedereen geweldig behalve de bedden (maar daar hebben oudere mensen wel vaker moeite mee volgens Melissa). Er waren ook een paar Duitse gasten, waarvan nu nog 1 echtpaar over is. Omdat ik tot nu toe de enige ben die redelijk Duits kan heb ik maar wat met ze gepraat en de hele ontvangst in het Duits gedaan. Ik moet nog wel even wat woorden opzoeken (borg enzo) en dan komt t wel goed. De beste man wilde Laure haar auto huren (dat is zo'n auto waar aan alle kanten opstaat dat ie te huur is) maar omdat ie dat zaterdag vroeg heb ik gezegd dat ie maandag terug moest komen en toen heb ik een uitgebreid briefje opgehangen voor Laure. Morgenochtend gaat hij de auto gebruiken, dus ik ben benieuwd.

Morgen is er hier ook een belangrijke controle, het gaat erom of de camping z'n vier sterren mag houden of niet (ik heb nog niet gevraagd of we er ook een ster bij kunnen krijgen:P). Al de hele vorige week en ook het weekend is iedereen druk bezig om alles in orde te maken en het is hier een drukte van belang (dwz: iedereen doet heel druk). Ze komen morgenmiddag vanaf 13 uur, ik doe gewoon net als anders en dan zal het wel goedkomen. Gelukkig was Laure gister 'helemaal niet nerveus', dat scheelt :)

Ik zal zo nog wat foto's uploaden naar mijnalbum.nl, er zit wat bij van het EK, een paar foto's van Kilian en het animatie-golfkarretje en wat foto's van het Lac de Pareloup, het meer bij de camping.

Iedereen veel sterkte gewenst met het verwerken van de schok van gisteravond (ik heb maar besloten om Frankrijk te gaan aanmoedigen:P) en tot de volgende blog!
Kus, Irene

• 21 Juni 2012 - 19:53

Yldau:

Leuk om weer een berichtje van je te lezen! De prachtige kalender die je voor ons maakte hangt boven ons bureau, heel leuk! Op moment van schrijven regent het hier pijpenstelen op de eerste zomerdag.... gelukkig is de temperatuur nu wel fijn! Geen cv meer aan ;-)! Heb een goede tijd en ik zie het volgende berichtje wel weer tegemoet!

• 04 Juli 2012 - 09:40

Irene Besombes-Oldekamp:

hey leave, wat goed om te hearren dat de kalender in goed plakje krigen hat! Ik sil dy ynkoarten in lange brief of mail stjoere, kinne wy efkes hielendal byprate;) Tút foar dy en Ruben! xx