regen, bowlen en voetbal - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu regen, bowlen en voetbal - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

regen, bowlen en voetbal

Door: ireneoldekamp

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 Juni 2012 | Frankrijk, Salles-Curan

ja, jullie lezen het goed, het regent hier. Op dit moment is het droog maar we hebben de afgelopen dagen veel regen gehad en ook 1x een onweersbui van ongeveer een uur (maar t was niet heel hevig onweer). Het is ook niet meer zo warm, 15 graden ongeveer. Vanaf donderdag schijnt het beter te worden, dan voorspellen ze wat meer zon. In de praktijk voorspellen ze gewoon een wolkje met regendrupjes en een beetje zon, dan klopt het altijd. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat Pyt P stage heeft gelopen bij Méteo France....

Maargoed, ondanks de regen en kou gebeuren er genoeg leuke dingen, zo was vrijdag de verjaardag van Kilian en toen zijn we met z'n allen naar uit eten geweest en naar de bowling gegaan. De bowling is hier veel hipper dan in NL, het is een goedkope uitgaansgelegenheid waar je kan dansen (er is een dj), poolen, gewoon aan een tafel zitten kletsen en wat drinken, en natuurlijk bowlen. Dus nadat we gegeten hadden bij een pizzeria zijn we naar de bowling geweest en hebben we gebowld. Ik moest er even inkomen maar uiteindelijk heb ik ook wat kegels omgemikt. (de zwaarte van de ballen en de kleuren zijn anders dan in NL dus heb ik gewoon alle ballen een keer geprobeerd). Het was erg gezellig maar omdat diverse mensen de volgende dag weer moesten werken hebben we het niet al te laat gemaakt en ik was om een uur of 1 weer terug op de camping.

Het werk gaat verder z'n gangetje, we zijn nog altijd druk bezig met voorbereiden van het hoogseizoen, dus we fixen vertalingen, we passen het welkomstboekje aan, we maken alles schoon in de bar etc. Ik ben -nu de vertalingen klaar zijn- vooral bezig met de welkomstzakjes en Melissa doet meer in de bar. Tussendoor doen we reserveringen en aankomst/vertrek, maar daar is het niet zo druk mee. Er zijn nu wel wat meer Engelse gasten en ook een Nederlands echtbaar en een Vlaams echtpaar, maar de echte drukte komt denk ik pas volgende maand. Qua reserveringen is het in elk geval wel druk voor juli/augustus dus dat belooft nog wat.

Ik heb afgelopen weekend het speelschema van het EK geprint en opgehangen, en daar vullen we nu steeds de uitslagen op in (voor de gasten zonder tv en internet). Vanavond gaat de bar open tijdens de wedstrijd Engeland-Frankrijk die om 18 uur begint. Gister heeft Franck de tv geïnstalleerd dus vanaf nu gaan we daar denk ik wel vaker voetbal kijken met de gasten. (al is het wss alleen de wedstrijden van Engeland, Frankrijk en van Nederland, meer nationaliteiten hebben we niet).

Het Nederlandse meisje komt pas morgen, Laure had zich vergist. Ik heb vanochtend de boel in elk geval schoongemaakt hier, straks nog even dweilen en dan is het hier weer even netjes. Omdat we hier veel vliegen hebben liggen er overal dode vliegen, je blijft hier aan het meppen en aan het vegen...Gelukkig zijn er wat minder vliegen omdat het wat koeler is nu. Ik heb vanmiddag nog weer een stuk gefietst, ik wilde richting Saint Martin des Faux maar ik heb het niet gevonden, ik had geen kaart, het stond niet aangegeven en de hellingen waren af en toe te steil om bij op te fietsen. Ik heb wel lekker sportief gedaan en van de omgeving genoten, dus het was niet helemaal voor niets:)

Nou dat was het eerst wel weer, ik zal nog wat foto's op mijnalbum.nl zetten (ww: camping) en proberen om deze blog aan Facebook te koppelen want dat is tot nu toe niet gelukt.

salut!

  • 11 Juni 2012 - 16:38

    Alisa:

    Ik zag het ditmaal via facebook hoor, volgens mij is het je gelukt! Jammer dat het daar nu regent! Er komt vast nog zon genoeg jouw kant op :) Hopelijk wordt het gezellig met dat meisje uit Groningen, kun je lekker ervaringen over RTC uitwisselen! Heel veel plezier gewenst daar, ik hou je foto's en blogs in de gaten! Liefs Alisa

  • 11 Juni 2012 - 18:00

    Trudy Vink:

    Ik ben blij dat je goed naar de zin hebt. Troost je, hier is het ook slecht weer, regen en onweer. Het is ook koud vind ik. Gisteren even bij je vader geweest, die redt zich ook aardig. Nou de groeten van ons beide en een poot van Popke.

  • 11 Juni 2012 - 18:58

    Lisanne:

    Ik wil ook regen!! Ruilen voor een paar graden warmte?
    Fijn dat je het naar je zin hebt, en dat je een fiets hebt! (ik mis de mijne)
    Succes met de voorbereidingen, en tot snel op skype!
    Xxx!

  • 11 Juni 2012 - 19:29

    Irene:

    Alisa: nee, ik had nu zelf de link gekopieerd, normaal moet het automatisch gaan. Maargoed, zo kan het ook. Ik vind het wel grappig dat ik samen met n RTC'er op de camping zit, hoe groot is die kans nou;) Ik vermaak me idd prima, en vanaf donderdag wordt het beter.
    Trudy: dankjulliewel, hier wordt het vanaf donderdag droger en warmer, maar meestal voorspellen ze meer regen dan er valt dus dat is wel fijn. Ik hoop dat het bij jullie ook snel zomer wordt.
    Lisanne: ja ik wil wel ruilen, zal de regen doorsturen ;) Die fiets is niet helemaal je van het, het stuur kan niet omhoog en zo'n zadel doet pijn aan je jeweetwel maar verder is t wel lekker om te fietsen (vooral bergaf). Succes met de laatste loodjes daar en we gaan snel eens skypen (verbinding testen:P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Salles-Curan

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 51183

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: