De eerste week - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Salles-Curan, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: ireneoldekamp

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Juni 2012 | Frankrijk, Salles-Curan

Vandaag ben ik hier precies een week, en in de tussentijd is mijn adapter aangekomen (merci papa!) en kan ik jullie dus weer volledig bijpraten.

Vrijdag, zaterdag en zondag hebben Melissa en ik samen op de receptie gewerkt. Ze heeft me alles uitgelegd over het reserveringssysteem en de andere dingen die we moeten doen. Omdat het laagseizoen is doen we niet alleen de receptie maar ook de épicerie (campingwinkel) en de bar, dus het is erg gevarieerd. Het leuke aan de épicerie is dat je 's morgens het brood mag afbakken wat de gasten besteld hebben, dus dan ruikt het heel lekker en voel je je net een echte bakker.

Ik schreef al dat er niet zoveel mensen op de camping waren, er zijn zaterdag een paar bijgekomen maar omdat het zondag de hele dag regende en de voorspellingen niet zo goed waren zijn er ook een of twee mensen weggegaan. Gelukkig viel het weer mee want maandag, mijn vrije dag, was het koud (13 gr) maar wel droog. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de mountainbikes die we hier verhuren uit te testen, en ik ben naar Salles Curan gefietst (6 km in 25 min, heuvelop heuvelaf). Daar heb ik het dorp bekeken en toen ben ik weer teruggeaan, behalve de kerk en een oud kasteel (zomerverblijf van bisschop uit de 14e eeuw) is er niet zo heel veel te zien. Wat wel bijzonder was is dat ik op de terugweg een 'pélerin de St. Jaques' tegenkwam, iemand die de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella loopt. Het was een oudere man met een Jacobsschelp om z'n nek en omdat ik op de fiets zat en hij liep kon ik helaas geen foto maken maar we hebben elkaar vriendelijk gegroet.


Dinsdag was mijn eerste werkdag alleen, maar Laure (mijn bazin) was er ook dus ik kon eventueel wat dingen aan haar vragen. Ik geloof niet dat ik heel veel dingen verkeerd heb gedaan, ik heb maar 1x het verkeerde tarief gezegd en bijna iemand teveel laten betalen maar dat had ik gelukkig op tijd in de gaten want het saldo klopte niet.

Vandaag werk ik van 13 tot 18 uur, dus ik heb vanochtend maar wat huishoudelijke dingen gedaan (afwas, was etc.) en morgen (mijn andere vrije dag van de week) ga ik met Melissa haar auto boodschappen doen.

Als ik werk dan is dat meestal van 8.30 tot 12 en van 14 tot 19/20 uur, die lange middagpauze is wel fijn want dan kun je gelijk warm eten. Soms eet ik ook met de andere collega's van de animatie en schoonmaak, maar zij hebben maar 1 uur pauze omdat ze minder lang werken. We zijn hier ongeveer met zn twaalven, 3 animateurs, 4 schoonmakers en dan nog de receptionistes (Melissa en ik) en wat mensen voor het onderhoud. In het hoogseizoen zijn er ongeveer 25 mensen aan het werk.

Maandag krijg ik een logé uit Nederland, het is een meisje van 25 en ze komt hier twee dagen om te zien hoe het er op de camping aan toe gaat. Waarschijnlijk wordt zij de nieuwe vaste kracht, omdat Melissa na dit seizoen weggaat, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind het wel leuk in elk geval, en Laure vroeg of het meisje bij mij mocht slapen omdat ze dan niet zo alleen is en omdat we uit hetzelfde land komen.
Dat land van mij vinden ze hier maar fascinerend, het begon met 'ik weet eigenlijk niet waar het ligt, is het bij de Noordzee?' toen was het 'je woont daar waar het land lager ligt dan de zee, maar gelukkig hebben jullie VEEL dijken' en nu leren we de jongens van de animatie Nederlands (scheldwoorden zijn favoriet). Omdat Melissa en ik soms onderling Nederlands spreken proberen ze ons te imiteren, waat neerkomt op een half Duits/half Franse herhaling van wat wij zeiden. Meestal komen we dan niet meer bij van het lachen maar ze maken wel vorderingen. Kilian (animateur) zegt nu elke keer als ik moet proesten 'geSUNDheit!' en Rafael wilde de woorden die we geleerd hadden in het zand schrijven maar hij wist niet hoe je het schreef:)

In elk geval vermaak ik me dus prima hier, het is lekker weer en daardoor speelt bijna alles zich buiten af (behalve werken op de receptie, dat is binnen). Ik zal zo proberen wat foto's toe te voegen, dan kunnen jullie ook zien hoe de omgeving is. Kortweg is dat samen te vatten in twee Franse woorden: montagne (berg) en campagne (platteland), maar dat zullen jullie op de foto's wel zien.

Dat was het voor nu, iedereen heel erg bedankt voor alle berichtjes (ook toen ik geen internet had), ik vind het leuk om te lezen hoe het met jullie gaat, ik hoop dat jullie snel beter weer krijgen en dat de Oranjekoorts nog overslaat naar hier want we merken er hier nog maar bar weinig van dat er vrijdag een EK begint....Maar volgens Rafael (andere animateur) gaat Spanje of Portugal winnen en zijn zowel het Nederlandse als het Franse team niet zoveel waard, dus dat verklaart de desinteresse waarschijnlijk. (Al pest ik hem wel af en toe met zn oranje schoenen door te zeggen dat hij stiekem voor NL is).

à plus!

  • 06 Juni 2012 - 15:29

    Mama:

    Hallo meisje,

    Leuk verslag heb je gemaakt, volgens mij ben je daar HELEMAAL op je plek. Ik zal zo de foto's bekijken. Alles gaat hier z'n gangetje, het regent hier steeds, dus jij treft daar beter weer. Kun je dat mooie weer ook ff doorsturen naar hier?

    Veel plezier en succes met de Nederlandse lessen.

    xxx mama

  • 06 Juni 2012 - 17:39

    Irene:

    @ mama: haha ik zal mn best doen, wij hadden hier zondag de hele dag regen en voor morgen geven ze kans op onweer op maar tot nu toe is het redelijk warm, n graad of 20 en weinig wind. Het bevalt me hier prima tot nu toe :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Salles-Curan

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 51067

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: