Herfstblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Herfstblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Herfstblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Oktober 2021 | Frankrijk, Le Monastère

Het is nog niet echt herfst, overdag nog tussen de 15 en 20 graden maar 's morgens is het gras soms bevroren en de bomen verkleuren wel. Tijd voor een update dus !

Met Louis-Marie gaat het prima, hij krijgt zijn eerste tandjes en die zijn héél scherp.... Maar hij heeft daardoor ook rode billen en wat diarree, maar gelukkig heeft de apotheek daar weer medicijnen voor. Over een paar weken wordt hij alweer een jaar dus we zijn al druk cadeautjes aan het bedenken.

Vincent z'n ontslagregeling is eindelijk rond, hij heeft alle papieren meegekregen en kan zich nu inschrijven bij Pole Emploi (het Franse UWV). Hij is erg blij dat hij niet meer op de middelbare school werkt, maar hij mist de collega's en de leerlingen wel. Hopelijk vindt hij snel iets anders. Hij heeft wel sinds september een tweewekelijkse 'kroniek' (soort column) op de radio, dan vertelt hij iets over een historisch thema, gerelateerd aan onze regio. Hij vindt het erg leuk en de man van de radio die hem daarvoor interviewt is erg aardig.

Volgende week gaan we zes dagen naar Bordeaux, op bezoek bij vrienden en twee dagen naar het île d'Oléron. Daar zijn we al eens geweest maar het is erg mooi en dan kunnen we lekker uitwaaien. Louis-Marie kan dan ook eindelijk kennismaken met onze vrienden daar, en vooral met zijn peetmoeder.

Ik ben vorige week drie dagen naar een vriendin geweest in de buurt van Clermont Ferrand. De reis was zowel op de heenweg als op de terugweg nogal een avontuur, gemiste aansluitingen, treinen die niet reden door een wisselstoring en die vervangen werden door bussen etc. Gelukkig ben ik er wel gekomen en kon ik ook weer terug naar huis, maar lastig was het wel. Op de terugweg zat ik tussen allemaal middelbare scholieren (begin van de herfstvakantie) maar omdat we nog bij de Hema in Clermont Ferrand waren geweest had ik mijn tas net zo vol met eten als zij....
We hebben toch lekker samen veel dingen gedaan, de vulkanen van de Puy de Dome van dichtbij gezien en gewandeld door de bergachtige omgeving. Het leverde me wel een dikke blaar op, maar mijn wandelschoenen zijn wel wat minder nieuw nu. Er was op donderdagochtend een « repos des mamans » een mini-retraite speciaal voor jonge moeders. Het was op zich wel leuk maar alle anderen in de groep kenden elkaar en woonden daar in de buurt, dus dat was wel jammer. Sommigen hadden ook mega-veel Bijbelkennis dus ik voelde me wel wat alleen, maar mijn vriendin heeft mijn kennis even bijgespijkerd. Misschien ga ik zoiets hier in de buurt ook organiseren, maar dan wel op een eenvoudiger niveau haha.

Bij ons voor huis zijn ze al enige tijd bezig met het aanleggen van een rotonde. Veel overlast en lawaai, maar Louis-Marie vindt het wel leuk om naar de vrachtauto's en graafmachines te kijken. Soms zit er zelfs een oranje zwaailicht op. De werkzaamheden zijn al een week uitgelopen, maar hopelijk is het begin volgend jaar klaar.

Ik houd jullie op de hoogte !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 51093

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: