Zwangerschapsblog en Corona-update - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Zwangerschapsblog en Corona-update - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Zwangerschapsblog en Corona-update

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 Oktober 2020 | Frankrijk, Le Monastère

Het is weer tijd voor een nieuwe blog, zodat jullie op de hoogte blijven van hoe het hier in Frankrijk met ons gaat.

De zwangerschap verloopt prima, Louis-Marie beweegt (heel) veel en houdt me soms uit mijn slaap.... Hij drukt ook op mijn blaas en daardoor moet ik (erg) vaak naar het toilet, maar dat hoort er allemaal bij. De voorbereidende lessen op de bevalling zijn ook begonnen, 3x met de papa's en 4x met alleen mama's. Het is erg leuk om ervaringen uit te wisselen en je kunt lekker al je vragen stellen. Je krijgt ook tips en uitleg over hoe alles er aan toe gaat, en we doen ontspanningsoefeningen. Je hoeft niet meer zoals een hondje te hijgen maar wel geconcentreerd blijven op je ademhaling (kort inademen en lang uitademen) zodat je de weeën minder voelt en je aandacht wordt afgeleid. Ik ben benieuwd.....zonder weeën is het in elk geval ontspannend ;)

Er zijn hier gister weer nieuwe corona-maatregelen afgekondigd, in de Aveyron en veel andere departementen moet iedereen tussen 21u en 6u binnen blijven, behalve voor werk, hond uitlaten, medische afspraken en nog een paar uitzonderingen. Daarvoor moet je dan wel weer een papier invullen en bij je hebben. Vincent heeft nu vakantie maar als hij 's avonds tot half tien moet werken heeft hij ook die papieren nodig, dus ik zal straks een stapeltje uitprinten.

Omdat het hier deze week en volgende week herfstvakantie is kunnen we lekker in de babykamer bezig. Vincent z'n moeder heeft al behangen en we hebben ook een muurposter van Winnie de Poeh op een van de muren. Het was een heel werk om die er op te krijgen want hij is van speciaal papier en dat ging rimpelen door de lijm en vervolgens heeft de muur een deel van de lijm opgezogen maar uiteindelijk ziet het er mooi uit. Tijgetje is wat gehavend maar die zweeft ook met ballonnen aan z'n staart door de lucht dus het zijn gewoon blessures van eerdere vlieg-pogingen....:)
Dit weekend kunnen we hopelijk de planken vloer bewerken met een speciaal product en dan kunnen de meubels erin. (en gaan de vele dozen met babykleding uit mijn slaapkamer weg). Af en toe doen we ook leuke dingen, deze week zijn er al twee keer vrienden komen eten en volgende week hebben we een rondleiding door de kraamafdeling van het ziekenhuis (als het niet mag vanwege Corona moesten we alsnog komen, dan gaan ze ons in een apart zaaltje dingen uitleggen).

We zijn ook al bij een speciale babybeurs geweest, met informatiestands over financiële en medische dossiers en ook demonstraties van een draagdoek etc. We hebben wat foldertjes meegenomen, vooral van het 'steunpunt kind-ouder', daar kun je je kind laten spelen en zelf theedrinken met andere mama's (en papa's) en kletsen met de begeleiders. Een echt consultatiebureau hebben ze hier niet, maar wel verschillende instantie waar je terecht kunt met vragen, de meeste zijn voor kinderen tm 6 jaar.
Deze blog had beter baby-blog kunnen heten, maargoed, met nog een maand en een paar dagen te gaan zijn we vooral daar mee bezig.

Helaas is er ook minder leuk nieuws te melden, afgelopen week is mijn opa (de vader van mijn vader) overleden, op 96-jarige leeftijd. Hij was al verhuisd naar een bejaardenhuis en de laatste tijd had hij niet veel zin meer in eten/drinken en lag hij veel op bed. Hij was ook vaak in de war. Ik heb hem vorig jaar voor het laatst gezien, maar ik belde nog wel regelmatig. Ik ben blij dat hij wel bewust heeft meegekregen dat ik zwanger ben, ook al kan hij de baby nu niet meer zien. Maandag is de crematie, waarschijnlijk volgen we die via een livestream/skype-verbinding want ivm corona en de zwangerschap kunnen we niet naar Nederland. Het is wel jammer om op zo'n manier afscheid te moeten nemen maar we houden alle goede herinneringen en foto's.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 51086

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: