Voorbereidingen - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: ireneoldekamp

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Mei 2012 | Nederland, Sneek

Zo, bij een reis van 3 maanden naar Frankrijk hoort natuurlijk ook een weblog en aangezien mijn vorige weblog ter ziele is heb ik een waarbenjij.nu-pagina aangemaakt.
Waar ben ik dan precies? Nu nog in Sneek, maar aanstaande woensdag stap ik op de trein en vertrek ik voor 3 maanden naar camping Les genêts, bij Salles Curan. Ik ga daar via Zomerjobs aan de slag als receptioniste. Ik ben daar niet helemaal moederziel alleen, er is/komt ook nog een animatrice via Zomerjobs en de receptie doe ik samen met een Franse collega. Ook voor huisvesting is gezorgd, ik deel een 'mobil-home' (stacaravan) met de Nederlandse animatrice.

Straks ga ik de laatste dingen regelen en iedereen een mail sturen, want als je exact een week na je sollicitatiegesprek al weg kunt dan heb je niet alleen ontzettend mazzel maar vooral tijd tekort om van iedereen afscheid te nemen. Nou is Frankrijk het andere eind van de wereld niet (nee, echt niet!) maar toch.

Ik vind het wel spannend, vooral omdat het zo snel gaat ineens en omdat ik niet helemaal weet wat ik kan verwachten, maar ik heb er vooral heel erg veel zin in om lekker 3 maanden 'heel veel Frans [te] praten en brie [te] eten' zoals iemand het al omschreef;)

In ieder geval houd ik jullie op de hoogte via deze weblog, ik heb morgenochtend nog een receptie-training in Alkmaar en daarna hoef ik alleen nog maar in te pakken en dan kan mijn Franse avontuur beginnen!

à plus!
Irene

  • 25 Mei 2012 - 13:55

    Irene:

    Eerste update: mijn receptie-collega is Nederlandse en zij komt morgen ook naar de training in Alkmaar :) De animatie wordt door een Frans meisje gedaan. Beide anderen komen pas vanaf 1 juli en ik verwacht dat met hen ook de zomerdrukte echt op gang gaat komen. Ik ben benieuwd!

  • 25 Mei 2012 - 17:58

    Mama:

    Hé meisje,

    Ik vind het super dat je daar een vakantiebaantje hebt gekregen, inderdaad echt mazzel. Ik heb de plattegrond van de camping bekeken en dat lijkt niet slecht!!.

    Veel succes met inpakken.

    xxx mama

  • 26 Mei 2012 - 00:47

    Suze Van Der Meer:

    Hi Irene, dit klinkt hiel leuk en spannend. Hie'k al sein dat Helen en ik nei Fryslan komme fan de oare kant fan de wrald? Wy komme oan op 29 Juni. Dan bist do al fuort. Ik wit net oft we in reiske dwaan sille dizze kear en it is an hiel ein nei de camping werst do bist. We hearre wol fan dyn heit hoe as it dy forgiet en ik sil ek dyn reis forslag leze. Go well!
    Suze and Helen

  • 26 Mei 2012 - 13:07

    Irene:

    @ Mama: dankjewel, dat inpakken wordt nog ff een klus maar ik heb al wat handige tassen en mn koffer opgezocht :) xx
    @ Suze: tankewol foar dyn berjochtsje, it is yndie hiel leuk en ek wol spannend mar ik haw fannemoarn nog in training hân en ik tink dat it allegear wol goedkomt. De camping is wol in ein fuort, it kin krekt yn ien dei mei de trein mar mei de auto is it sa'n 1270 km. Ik wist al dat jim komme soene mar net wannear, ik winskje jim alfêst in goeie flecht en wy kinne altiid gewoan maile of skype ensa, de camping had ek wifi:) Tùt, Irene

  • 26 Mei 2012 - 14:21

    Trudy Vink:

    Irene, heel veel succes ook namens Henri en wij zullen je blijven volgen.

    Groetjes.

  • 26 Mei 2012 - 15:31

    Irene:

    @ Trudy en Henri: dank jullie wel!

  • 27 Mei 2012 - 13:12

    Henk Ysbrechtum Frys:

    mag ik verhaal es vertellen....
    go drs Irene go ik bin gruts op dy.....

  • 29 Mei 2012 - 10:26

    José H.:

    Hoi Irene,

    wat snel al, woensdag weg (morgen dus al)!! Maar wel super leuk zeg!! veel plezier daar en die drie maanden vliegen vast voorbij!!

    xxx

  • 29 Mei 2012 - 10:29

    Suzanne:

    leuk! veel plezier alvast!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sneek

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 51068

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: