Nieuwjaarsblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 Januari 2016 | Frankrijk, Rodez

Dit is de eerste blog van het nieuwe jaar, de eerste blog die ik schrijf op mijn nieuwe pc met een echt Frans toetsenbord (azerty). Voor alle bloglezers : gelukkig nieuwjaar !

Laat ik de blog dan ook gelijk maar beginnen met een nieuwe ontwikkeling (sommigen weten het al), maar ik heb besloten om weg te gaan bij de camping. Ik heb vier seizoenen gewerkt en ik vind het werk nog steeds heel leuk maar ik mis steeds meer dingen van mijn sociale leven (concerten en etentje met koor, zangles, spelletjesavond) als ik op de camping ben en in de zomer kan ik niet naar alle activiteiten omdat ik moet werken en dat vind ik jammer. Daarnaast gaat het tussen Laure en mij ook al een tijd niet echt lekker en zeker nu ze weet dat ik wegga vertelt ze me de raarste dingen en probeert ze me vanalles wijs te maken. Ik vind het jammer dat het zo moet maar het is niet anders.
Ik heb gezegd dat ik half maart wegga, dan doe ik nog wel alle beurzen in januari en februari en heb ik nog tijd om wat dossiers af te ronden. Ondertussen ben ik ook al aan het solliciteren, want ik wil wel in Rodez blijven wonen en hier iets zoeken in het toerisme of anders iets administratiefs, zolang je maar regelmatigere werktijden hebt en ik gewoon lekker in mn eigen huis kan blijven. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik iets anders ga vinden, maar het was wel een moeilijke beslissing om weg te gaan bij de camping, want af gezien van de laatste periode (september-nu) heb ik het altijd heel leuk gehad.

Gelukkig was er ook nog Kerstvakantie, ik ben lekker een paar dagen naar Nederland geweest voor een bliskembezoek vol kerstcadeaus, gedichtjes en familiebezoekjes. Daarna ben ik met papa weer teruggegaan naar Rodez met de auto, er moesten nog wat grote spullen mee en je kan wel veel maar niet alles met de trein verhuizen....Dus we hebben hier nog een kleine week vakantie gevierd, we zijn onder andere naar Rocamadour geweest en we hebben het bijna lege meer bij de camping bekeken..... Het is hier al enige tijd erg droog, en het meer stond de hele zomer al vrij laag. Omdat ze wel water nodig hebben om electriciteit mee op te wekken daalt het niveau steeds verder. Er is nu een meter of vijf strand op de camping en dan nog een dikke strook blubber. Hopelijk komt er nog weer wat water bij binnenkort want dit lijkt nergens op. Winterweer hebben we hier ook al niet, we zaten twee dagen voor Oudjaar nog buiten op een terrasje te eten, wel met de jas aan, maar toch. Er ligt hier ook nog geen sneeuw in de Aubrac, het heeft vorig weekend een beetje gesneeuwd maar nu regent het en het is 7 graden dus dat zal ook alweer verdwenen zijn.

Een ander belangrijk evenement was de woensdag voor de kerstvakantie, toen hadden we Kerstconcert met de muziekschool en koor. Ik heb daar voor het eerst voor publiek gezongen, samen met nog een meisje van zangles. We werden begeleid op de gitaar door onze zangdocent en ik was wel superzenuwachtig maar het was wel supergaaf om te doen. De volgende keer doe ik alleen wel een vrolijker liedje want aan het eind zaten er een paar mensen te sniffen (we zongen 'je vole' van Louane, zie Youtube voor t liedje of Facebook voor mijn interpretatie).

Volgende week kom ik -alweer- naar Nederland, ik heb eerst een paar dagen vrij en daarna sta ik op de beurs in Leeuwarden. Ik heb er wel zin in, beurzen zijn altijd wel leuk om te doen en je ziet weer heel veel collega's dus dat is ook altijd wel gezellig.

Nou dat was het eerst wel weer, jullie zijn weer even op de hoogte van alles wat er hier gebeurt, ik zal eens kijken bij mijn worteltjessoep met Roquefort die staat te pruttelen. Fijne zondag allemaal !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 50991

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: