Engelandblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Engelandblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Engelandblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Februari 2016 | Frankrijk, Rodez

voor de verandering maar eens een blogje uit Engeland, maar dat komt vooral omdat ik voordat ik wegging geen tijd meer heb gehad om er een te schrijven. Ik ben hier op de beurs met de mensen van C'est si bon (groep van 10 campings) en het is erg gezellig. We hebben wel wat teveel mensen op de stand dus af en toe profiteren we ervan en gaan we een rondje over de beurs of een ochtendje winkelen. Gisteravond zijn we naar een theatervoorstelling geweest, het was improvisatie-theater door verschillende theatergroepen en ze gebruikten thema's en suggesties uit het publiek dus dat was erg grappig. Er zaten veel dingen in die ook voorkwamen in het tv-programma 'de Lama's', dan weten jullie ook een beetje wat het was. Het was in het Engels en ging soms over binnenlandse dingen die wij niet begrepen maar het meeste was goed te volgen en uiteraard werd Cameron ook op de hak genomen. Op de beurs zelf is ook genoeg te zien, er is een caravan van lego (op ware grootte nagemaakt) en er is ook een keten voor kamperen in de bossen en die hebben af en toe roofvogels op de stand, onder andere een 'uil met lange oren'. (zie foto)

Bij deze beurs zit ik samen met iemand van een camping in de Ardèche in hetzelfde hotel, omdat we ook dezelfde leeftijd hebben is dat wel zo gezellig en wij hadden niet zoveel zin om de levensstijl van de anderen te gaan volgen (veel drinken en laat eten na lange beursdagen) dus dit is wel prima zo. Voor Laurène is het de eerste keer dat ze op een beurs is en dus had ik van haar baas (daar stond ik mee op de beurs in Luik) al instructies gekregen om haar bepaalde dingen uit te leggen. Dat heb ik tot nu toe ook gedaan en ze stelt ook veel vragen dus dat is wel leuk. Ik voel me net zo(n stagebegeleider haha.

De beurzen in Brussel en Luik waren ook erg leuk, ook daar waren teveel mensen op de stand dus konden we af en toe de stad in of wat eerder weg. In Brussel heb ik nog twee keer met een oud studie-genoot en een keer met een andere vriend afgesproken om te eten, Met Gerben ben ik ook nog in een kroegje geweest waar ze allemaal oude muziek draaien (franse chansons) en waar de muren en het plafond behangen zijn met lp-hoezen en platen. Ik ben ook nog naar het chocolademuseum geweest, dat was heel leuk en er zat ook een proeverij bij:)

Tussen de beurzen door doe ik de minder leuke dingen, ik probeer mijn rijbewijs om te zetten want die verloopt binnenkort maar daarvoor heb je heel veel papieren nodig en dat duurt weer lang om die aan te vragen (echtheidsverklarig bij de Rijkdienst voor Wegverkeer.....)/ Ik heb ook een verstandskies laten trekken, de tandarts had er even werk van maar hij is er wel uitgekomen. Ik heb er nu wel al de hele week last van, net een soort spierpijn, maar ik kan wel gewoon eten en met paracetamol is het wel uit te houden.

Qua banenspeurtocht gaat het redelijk, het is lastig te combineren met werken en de beurzen, en ik twijfel tussen een nieuwe vaste baan zoeken of een tijdelijke baan nemen en in september beginnen met een opleiding (guide conférencier – toeristengids) die vaak gevraagd wordt bij VVV-kantoren etc. Ik moet daarvoor ook nog een aantal dingen uitzoeken wat betreft de financiering, dat is nogal ingewikkeld. Mijn laatste werkdag op de camping is in ieder geval 11 maart, dus het einde komt in zicht en ik merk dat ik nu ook wel opgelucht ben, ik heb me genoeg ingezet voor Laure, nu mag iemand anders het stokje overnemen en ga ik verder met een nieuwe uitdaging.

Tot binnenkort !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 51045

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: