Zomerblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Zomerblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Zomerblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Juni 2015 | Frankrijk, Rodez

Het is hier heerlijk zomerweer, rond de 30 graden en ze voorspellen zelfs nog iets warmer….en wie is er snotverkouden en heeft keelpijn…..ik! Maar dat komt door de airco in de bus met de Engelsen, die zijn gisteren (zondag) weer weggegaan dus ik denk dat ik nu ook snel opknap. De tweede groep was net zo enthousiast als de eerste groep, ondanks dat het twee heel verschillende groepen waren. Wij (het begeleidingsechtpaar en ik) hebben besloten dat beide rally’s succesvol en voor herhaling vatbaar zijn, al zullen we hier en daar wat dingen in het programma aanpassen. Ik ben erg verwend met afscheidscadeautjes (envelop met inhoud, oorbellen, fles wijn, bonbons) en heb van beide groepen en envelop met inhoud en een mooie kaart met veel persoonlijke bedankjes gekregen, echt superleuk om te lezen dat iedereen zo blij was met mijn begeleiding en vertalingen tijdens de rondleidingen. De leukste hoorde ik tijdens een speech van een deelnemer uit de laatste groep, hij had voor elke letter van mijn naam een kwaliteit of een positief aspect genoteerd, ik zal het hieronder voor jullie vertalen:
I = interesse in wat ze doet
R = ‘reability’ (betrouwbaarheid) in wat ze doet
E = voor de Energie die ze overal insteekt
N = ‘nice disposition’ (beschikbaar zijn, behulpzaam), die ze blijft houden ondanks de problemen die ze tegenkomt (soms moet je ter plekke dingen oplossen, bijvoorbeeld als de buschauffeur te laat is of er iets moet aangepast worden in het programma)
E = ‘envy’ (jaloezie) omdat iedereen zoals IRENE wil zijn
Ik vond het heel erg lief, moest er van blozen en Pam (van het begeleidingsechtpaar) zei dat ze er een beetje van moest huilen maar we hebben een supergave tijd gehad met z’n allen en ik heb heel veel geleerd over het begeleiden van groepsreizen, maar vooral dat ik het supergaaf vind om te doen. Nu maar hopen dat de Caravan Club volgend jaar weer rally’s wil organiseren bij ons….. 

Intussen is er ook meer personeel op de camping aangekomen, er zijn al twee animatrices en vandaag komt de derde receptionist. In de winkel is Sébastien al een week aan het werk, dat scheelde veel voor Laure en Sanne op de dagen dat ik met de Engelsen op pad was. Hij blijft voor het hele seizoen, tot eind augustus. De rest van het personeel komt begin deze week en vanaf woensdag (1 juli) gaan we over op de planning van het hoogseizoen.
In het meer hebben we nu ook de watertrampolines liggen, de miniclub (Lennyclub) wordt versierd door de animatrices en gister hebben we foto’s gemaakt met de nieuwe mascotte van de camping, Lenny. Omdat de mascotte op de foto moest met twee animatrices was er iemand nodig om in het pak te gaan. Richard (van Team4Animation/Zomerjobs, die mij ooit aangenomen en hier geplaatst heeft) heeft mij daarvoor weten te strikken, maar ik heb gezegd dat ik in november op de Professionele toerismebeurs in Montpellier een pak stroopwafels van hem tegoed heb. Dus in de categorie ‘wat doe je dan zoal op de camping?’ kan nu ook worden toegevoegd: de Lenny-mascotte aantrekken voor een fotoshoot in de zon’ Ik zal er een foto bijplaatsen.
Tijdens de rally (of eigenlijk tussen de eerste en de tweede rally) hebben we nog Laure haar verjaardag gevierd, we hadden met het personeel een kaart en een leuk bloemetje voor buiten gegeven en ik had zelf ook nog twee theekopjes besteld, tegenwoordig scheld Laure niet meer op thee (het was altijd ‘oude wijvenpis’) maar ze drinkt nu ’s avonds vaak kruidenthee dus toen leken theekopjes me wel een geschikt cadeau. Ze was er erg blij mee en moest heel erg lachen, want ik had het via internet besteld op dezelfde site waar zij (met mijn hulp) thee en een theemachine had besteld voor haarzelf en haar moeder. Dus toen het aankwam had ze gewoon het pak opengemaakt en niet gezien dat het voor mij was. Dus toen moest ik een smoes verzinnen en gelukkig geloofde ze dat het voor m’n moeder was en dat ik het naar Nederland moest sturen omdat de website allen verzending binnen Frankrijk deed. Het was heel erg grappig. Ik weet niet of jullie in Nederland die thee kennen, het is van Nestlé en het moet in een soort Senseo-cupjes apparaat (net als de reclame van James Bond die slippers ruilt tegen een koffiecupje), maar dan is het speciaal voor thee. Schijnt heel erg lekker te zijn maar ik heb het nog nooit geproefd.
Door mijn verkoudheid heb ik helaas nog niet in het meer of in het zwembad gelegen de laatste dagen, maar ik ga zo wel lekker in de zon zitten en bruin worden en een boek lezen. Morgen moet ik Gerben (de nieuwe receptionist) inwerken, maar met deze temperaturen is het vaak erg rustig op de receptie –iedereen ligt in het zwembad of op het strand- en dan heb ik mooi tijd om hem van alles uit te leggen.
Het is helaas niet zo’n lang verhaal geworden, maar ik vermaak me prima hier, en volgende week komt m’n vader langs en over twee weken nog vrienden van ons dus de maand juli belooft ook alweer lekker druk en leuk te worden.
A bientôt!

  • 29 Juni 2015 - 18:33

    Mama:

    Hoi Irene,
    Leuk verslag, ik heb het afgedrukt voor oma.
    Heb jij mijn vorige mails gekregen?
    xxx mama

  • 29 Juni 2015 - 19:07

    Irene:

    nee, niet gekregen. Ik ben woensdag in Rodez, kunnen we wel even skypen (overdag of begin van de avond). Doe de groetjes maar aan oma. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 50972

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: