Rally-blog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Rally-blog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Rally-blog

Blijf op de hoogte en volg Irene

12 Juni 2015 | Frankrijk, Rodez

Zo, daar ben ik weer! Op m’n vrije dag maar even mijn internetverbinding in Rodez uitbuiten om foto’s en een nieuwe blog online te zetten :p
De hele maand juni staat in het teken van rally’s (begeleide groepsreizen), de eerste rally met de Caravan Club (Engeland) zit er bijna op, deze mensen zijn op 1 juni aangekomen en gaan zondag weer weg. Maandag komt de tweede groep en volgende week zaterdag komt ook nog een Nederlandse groep bridgers, maar die hoeven we gelukkig verder niet te begeleiden.
Bij de rally’s is ook een ‘contact echtpaar’, die mij helpen met de organisatie. Het zijn hele aardige mensen, we kunnen het goed met elkaar vinden en alle ‘negotiations’ (onderhandelingen) die we doen hebben een positief resultaat. We hebben bijvoorbeeld al geregeld dat de bar elke avond open is, dat er twee extra restaurantmaaltijden zijn en dat ze afhaalmaaltijden kunnen nemen, en dat er een boodschappen-moment werd ingelast bij een grote supermarkt. De buschauffeur zei later: ‘ze kwamen allemaal met hun winkelwagentje naar de bus en al het fruit, vlees en groente moest in de koelkast!’ Fruit, vlees en groente verkopen we niet in de campingwinkel en de meeste mensen van deze groep hebben een grote camper dus ze vonden het fijn dat de buschauffeur op de terugweg wel even wilde stoppen bij de supermarkt. We hebben ook twee keer een vrouwelijke buschauffeur gehad, wat tot de opmerking leidde: ‘je kan wel merken dat we een vrouw als buschauffeur hebben, je zit constant met haar te kletsen!’. Het punt was vooral dat Marie uit België komt en al 13 jaar in Frankrijk woont, dus we hadden even wat migratie-ervaringen uit te wisselen…. 
Laure is ook heel tevreden met de rally (‘die Engelsen drinken wel veel bier zeg, en de vrouwen ook!’ & ‘ze eten daar vast niet veel groente in Engeland, ze willen alleen maar friet’) en de andere campinggasten zeggen ook dat de Engelsen er vriendelijk uitzien en dat ze altijd glimlachen. Ze zijn ook erg geïnteresseerd en stellen veel vragen tijdens de rondleidingen, dus ik moet veel tolken en uitleggen, maar iedereen is erg tevreden. Het is wel vermoeiend, vooral als je op het moment zelf de rondleiding nog moet tolken, maar het is wel leuk en ik noteer steeds wat dingen voor de volgende rally, die hebben namelijk hetzelfde programma. We hebben een programma gemaakt waarin ze de belangrijkste en leukste activiteiten in de Aveyron ontdekken, dus we gaan naar de kaasgrotten van Roquefort, naar de messenfabriek in Laguiole maar ook naar Conques, Rodez, het viaduct van Millau en we doen ook wat ludieke dingen: de vélorail (fietsen over het spoor, zie foto) en stieren*** aaien (dat brengt geluk, als je het standbeeld van de stier op een niet nader te benoemen plek aanraakt…).
Tussen de bedrijven door werk ik nog af en toe op de receptie (als er een Engelse gids is bij een uitje en ik niet per sé mee hoef met de rally) en zijn we al wat dingen aan het voorbereiden voor Laure haar verjaardag aanstaande zondag. Met het personeel hebben we al een kaart en we gaan nog bloemen halen (een van de Slowaken moest en zou beslist mee zaterdag naar de bloemist in Salles Curan) en verder zijn er ook de normale werkzaamheden die gewoon doorgaan. Gister had ik een vergadering met Laure en twee mensen van het communicatiebureau, onder andere voor de website die we voor volgend jaar gaan veranderen. Het was erg leuk en leerzaam, en ik heb goed duidelijk kunnen maken wat we wel en niet willen. Ik kan vooral op de nieuwe website makkelijker zelf dingen aanpassen en artikelen toevoegen, dus daar ben ik wel blij mee.
De kersenboomgaard waar ik de vorige keer over sprak ben ik nog niet geweest, maar ik heb wel een botanische tuin bekeken en lekker van het mooie weer genoten. De laatste paar dagen is het wat minder (harde wind, regen en onweer) maar we hebben héél mooi warm weer gehad, tot zelfs dertig graden. Vanavond ga ik nog weer naar koorrepetitie, kan ik toch nog een beetje sociale contacten onderhouden voordat het hoogseizoen begint . Ik zal hier nog wat foto’s plaatsen van de rally, het is met senioren dus schrik niet van de hoeveelheid grijze koppies….. A bientôt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 50978

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: