Zomerblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Zomerblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Zomerblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 Juni 2021 | Frankrijk, Le Monastère

Sinds maandag is het officieel zomer ! Vandaag is het regenachtig maar we hebben al veel mooie dagen gehad. Louis-Marie moet nog wat wennen aan de warmte, maar het is niet voor niets een winterbaby.

Vincent en ik zijn inmiddels allebei volledig ingeënt tegen Corona, ik was wel ziek van de tweede prik maar dat duurde ook maar 1 dag gelukkig. Nu kunnen we in elk geval naar Nederland deze zomer (als de grenzen open gaan....). We zijn in mei een weekje naar Normandië geweest, toen we hier weer binnen Frankrijk mochten reizen. We hadden die vakantie al lang geleden gereserveerd en betaald, maar door corona en de geboorte van Louis-Marie konden we er niet eerder heen. Louis-Marie vond het erg leuk op de camping en in Normandië, maar hij moest wel wennen aan de omgeving en de reis vond hij niet leuk. Op de heenweg hadden we ook erg veel files. We hebben het ritme op vakantie wat aangepast, met wat meer pauzes en rust en toen ging het snel beter.
De vakantie heeft me zelfs nog werk opgeleverd, de campingeigenaren hadden een offerte gevraagd voor het vertalen van een deel van hun website, en die hebben ze geaccepteerd !

Vincent zit al sinds eind maart ziek thuis (overspannen en rugklachten). Met zijn rug gaat het nu beter, hij heeft oefeningen van de fysio gekregen. Hij heeft ook op een andere school gesolliciteerd, maar daar heeft hij nog niks op gehoord. Op de school waar hij nu is maaien ze steeds het gras voor z'n voeten weg, dus dan werkt het ook niet prettig.

Louis-Marie is nu al 7 maanden en vermaakt zich prima in zijn grotere box. Hij kruipt nog niet maar verplaatst zich wel door de box en speelt met het speelgoed en de dingen die ik aan de rand heb gehangen. Hij hoeft nu niet meer elke maand naar de dokter voor contrôle, de volgende keer is pas met 11 maanden voor een herhalingsprik.

In Frankrijk gaat het beter met de epidemie, we hoeven geen masker meer op in de buitenlucht, alleen nog in winkels en openbare gebouwen. Hopelijk wordt alles snel weer helemaal normaal, ik ben er wel een beetje klaar mee nu.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen, het is niet zo spannend allemaal hier haha.
Tot de volgende blog !