Augustusblog (in september) - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Augustusblog (in september) - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Augustusblog (in september)

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 September 2015 | Frankrijk, Rodez

Ja daar ben ik weer! Het einde van het seizoen is in zicht, nog 8 dagen voordat we dichtgaan….
De afgelopen tijd is er weer van alles gebeurd (er gebeurt hier altijd wel wat namelijk), maar hier volgt de samenvatting.
Na een hoop gedoe al tijdens het seizoen met de animatie hebben we in de laatste week nog een nieuwe animatrice gekregen (die goed genoeg Frans kon om de Franse klanten tevreden te stellen) en dat ging redelijk goed. Een van onze animatrices zou nog blijven maar haar opa was onverwachts overleden dus zij ging terug naar NL voor de begrafenis. De laatste week waren er al minder mensen maar we hebben nog wel een gevarieerd programma kunnen aanbieden, en ik ben zelf nog meegeweest met de avondwandeling, dat was erg gezellig.
Vrijdag is alweer wat personeel weggegaan, mijn receptie-collega’s en mede-RTC’ers Sanne en Gerben zijn opgehaald door de ouders van Sanne, en ’s avonds heb ik de animatrice meegenomen naar Rodez, zij moest zaterdagochtend zo vroeg met de trein dat ik het beter vond om bij mij te slapen en ’s morgens vroeg weg te gaan.
Sinds anderhalve week mag ik ook meehelpen met broodbakken, iets wat Laure (en Franck) in het hoogseizoen nooit willen omdat je dan al om 5 uur op moet, maar omdat het nu iets minder druk is (en je pas om 6 uur op hoeft) mag ik ook bakken en kunnen zij af en toe wat langer slapen. Het is intussen al zo rustig dat we nog maar 1 oven nodig hebben, terwijl dat in het begin nog 3 ovens was en in het hoogseizoen is het de drie ovens meerdere keren helemaal vol. Op dit moment hoef ik pas om 8 uur te beginnen met bakken. Het blijft toch een van mijn favoriete bezigheden op de camping, vooral omdat het zo lekker ruikt en het lekker warm is ’s morgens bij de ovens als je nog een beetje slaperig bent.
Op m’n vrije dagen heb ik de afgelopen week geholpen bij een vriend die zijn appartement gaat verbouwen. Er moesten een paar muren gesloopt en aangezien ik nogal chagrijnig was van alle negatieve opmerkingen en leugens die sommige mensen in de online evaluatie hadden geschreven kon ik daar mooi mijn energie in kwijt. Uiteindelijk was het best leuk werk en we hebben met een paar andere hulpkrachten lekker de boel gesloopt en veel geouwehoerd.
Ik ben ook af en toe nog weer bij de spelletjesavond op dinsdagavond geweest (als ik iig woensdags vrij ben), en we hebben laatst een heel leuk spel gedaan met treinreizen waarbij ik samen met Fred gedeeld tweede was geworden. Heeft het toch nog nut, altijd met de trein :p
In oktober heb ik twee weken vakantie, ik ga anderhalve week naar Nederland (met de trein dus) en dan heb ik daarna nog een paar dagen voor mezelf in Rodez. Ik heb er heel veel zin in, want hoewel ik het hier enorm naar m’n zin heb, heb ik ook wel regelmatig last van heimwee. Dat is nu ook wel wat sterker omdat het personeel allemaal weer naar huis gaat en ik hier nog blijf, maar het aftellen is ook voor mij begonnen, waarschijnlijk verhuis ik volgende week zondag terug naar Rodez.
Om het einde van het seizoen te vieren en omdat ik een kortingscode had gekregen van de SNCF ga ik 19 en 20 september een weekend naar Limoges. Het is dan ook monumentenweekend, en in Limoges hebben ze onder andere een porseleinmuseum wat ik wil bezoeken. Ik heb er veel zin in, het is alweer even geleden dat ik een nieuwe stad heb ontdekt.
Om de mythe te ontkrachten dat het altijd mooi weer is in zuid-Frankrijk: het regent op dit moment heel hard en we hebben code oranje ivm het onweer dat overtrekt. Drie weken terug hebben we ook een zware onweersbui gehad, maar dan overdag. Helaas waren Laure en ik zo druk op de receptie met mensen uitcheckcen dat we er niet aan gedacht hadden de stekkers uit de stopcontacten te trekken dus toen de bliksem insloeg was er één knal en toen was er een printer en een van de twee laptops die het niet meer deden…. Gelukkig kon onze computerwinkel redelijk snel een nieuwe printer en laptop geven en hebben ze alle gegevens van de harde schijf kunnen redden, maar nu weten we ook weer waarom we elke avond een back-up maken van het reserveringssysteem…..
Op een van mijn andere vrije dagen was het gelukkig wel mooi weer en ben ik naar Millau geweest. Ik heb lekker door de stad gewandeld, gratis geparkeerd bij het station, een handschoenen-atelier bezocht (‘nee, er is geen rondleiding want iedereen is met vakantie’) en ik ben naar een Romeinse opgraving geweest (‘alle scherven die je vind mag je meenemen’): het was een bijzonder dagje ;) Ik heb me in elk geval best vermaakt en weer een paar bezienswaardigheden gezien die ik nog niet kende. Ik ben ook op de ‘beffroi’ (klokketoren) geweest, vanwaar je een mooi uitzicht had op de stad en het viaduct. Het was wel een smal wenteltrapje, soms maar breed genoeg voor 1 persoon, maar ik was er vlak voor sluitingstijd dus het was niet zo druk meer en ik heb alleen drie Engelsen gezien die ook naar boven gingen.
Omdat we nu over zijn op de laagseizoen-openingstijden ben ik ’s avonds al om 19 uur vrij en heb ik dus meer tijd om te bakken, zangoefeningen weer op te pakken en andere dingen voor mezelf te doen. Gister heb ik lekker een dvd gekeken en ik heb net een boterkoek gemaakt dus het ruikt hier nu heel erg lekker.
Nou dat was het eerst wel weer, ik zal de afwas wegwerken. Tot de volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 51165

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: