de eerste maand van het nieuwe seizoen - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu de eerste maand van het nieuwe seizoen - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

de eerste maand van het nieuwe seizoen

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Juni 2014 | Frankrijk, Rodez

De eerste maand van het seizoen 2014 zit eralweer op, dus hoog tijd om jullie bij te praten. Mijn keelontsteking is trouwens weer helemaal over inmiddels!
De camping ging op 17 mei open, dus vrijdag en zaterdag heb ik m’n spullen verhuisd en vanaf de 17e slaap ik op de camping. De eerste twee weken was ik nog druk met alles schoonmaken en inrichten maar nu begint het echt mijn eigen mobil-home te worden. Ik heb dit jaar een mobil-home voor mij alleen (heerlijk!) en ik kan dus zoveel versieringen aanbrengen als ik wil. Er staan in elk geval al kunstbloemen in drie hoge vazen in de vensterbank en de eerste kaart hangt al aan de muur (Dankjewel oma!!).

Ondertussen komen er steeds meer gasten op de camping, want na de storm en kou van de eerste paar weken is het nu echt heel mooi weer geworden. Vorige week 34 graden, zaterdag wat onweer en nu steeds rond de 20 graden dus dat is prima te doen. We kunnen merken dat we dit jaar voor het eerst samenwerken met de ADAC en de Caravan Club, we hebben heel veel Engelsen en wat meer Duitsers dan gewoonlijk, kan ik mooi m’n talenkennis in praktijk brengen. Er zijn sinds dit weekend ook wat Nederlanders, en vanavond gaan we met z’n allen de wedstrijd kijken.

30 mei was een speciale dag, na een kwartier en diverse hints van mij via de sms heeft Laure toch geraden wat er was en waarom ik taart meenam, ik was namelijk 2 jaar in de Aveyron! Ik had bij de bakker in Millau een flaune meegenomen (taart van schapenmelk met oranjebloesem, superlekker) en die hebben we met z’n allen opgegeten. Laure haar vader was verbaasd dat ik al twee jaar hier was, terwijl het voor mijn gevoel al veel langer is. Maargoed, zolang je het naar je zin hebt....

Naast het (vele) werk is er ook tijd voor ontspanning, ik heb de dorpjes La Cavalerie en La Couvertoirade bezocht zodat ik nu eindelijk alle tien ‘mooiste dorp van Frankrijk’ in de Aveyron heb gezien, ik ben wezen kanovaren op de Dourbie (en er maar 1x ingevallen, een deel van het parcours achterstevoren of diagonaal gevaren maar leuk was het wel), we hebben Laure haar verjaardag gevierd (met aardbeientaart als verrassing op donderdag en van mij nog cadeautjes op zaterdag). Afgelopen vrijdag had ik het afsluitende etentje met de fotoclub, het eten was niet echt geweldig (veel vis maar t was wel érg zout en er zat nogal wat zand in, maar het toetje en het kaasplankje waren heel lekker) maar het was wel supergezellig. Vrijdagavond heb ik het afsluitende concert met het koor, en gelukkig heb ik die dag vrij dus dat komt goed uit. Ik mis dan wel de wedstrijd van Frankrijk, maar dat geeft niet. De eerste wedstrijd heb ik een kwartiertje van gezien en toen ik net weer naar beneden ging om Laure te zeggen hoeveel mensen er waren (15) viel het eerste doelpunt, dus toen ben ik daarna maar beneden gebleven. Het heeft wel geholpen want de uitslag werd 3-0, en Laure en ik hebben lekker beneden in de bar zitten kletsen haha.
Begin juni heb ik ook het nieuwe museum van Rodez bezocht, musée Soulages. Het is niet mijn favoriete museum (ik hou nou eenmaal niet van moderne kunst) maar ik wilde het toch een keer gezien hebben. De schilderijen van Soulages zijn voornamelijk zwart, al zit er soms wat blauw of een andere kleur door. De verf zit er in hele dikke lagen op, dus je ziet goed de structuur. In de krant stond vandeweek een artikel dat er nogal wat opstartproblemen waren en dat merkte ik ook wel, je moest heel lang wachten voor je bij de souvenirshop werd geholpen, want de kassajuffrouw doet tegelijkertijd de kaartjesverkoop. Maargoed, er zijn ook al een paar klanten geweest die ernaar vroegen of die het museum hebben bezocht, en wie weet trekt het extra toeristen naar Rodez...

Er komt nu langzaam wat meer personeel op de camping, een extra jongen voor het onderhoud en de vier Slowaken zijn allemaal gister gekomen, de rest komt aan het einde van de maand. De tijd vliegt, gister waren we al een maand open! Er is veel werk te doen dus ik verveel me absoluut niet. Tot de volgende blog!

  • 18 Juni 2014 - 21:06

    Ida:

    Hoi Irene,

    Hier maar weer eens een berichtje van moi. Fijn dat je het zo naar je zin hebt inFrankrijk. En dat je er alweer twee jaar woont is helemaal onvoorstelbaar. Je verveelt je gelukkig niet daar. Leuke uitjes genoeg als ik dat zo allemaal lees. Wij zitten momenteel alweer 4 weken in Spanje en vertrekken twee juli weer naar Nederland. Tis hier prachtig weer. We hebben in een Spaans dorp met vrienden uit Sneek die hier wonen de wedstrijd Ned.Spanje gezien. Een hele belevenis vooral toen ze ook nog wonnen.Ik ga nu ff de volgende wedstrijd zien. Groetjes en een dikke tuut,
    Hylke en Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 51057

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: