Decemberblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Decemberblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Decemberblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 December 2014 | Frankrijk, Rodez

Zo, daar ben ik weer! Alles gaat goed met mij behalve dat ik last van m’n rug heb omdat ik vandeweek m’n combi-magnetron van drie hoog naar beneden heb gehuft en dat ding is nogal behoorlijk zwaar.....Hij staat nu op kantoor en gaat van ’t zomer mee naar de camping. Ik heb namelijk donderdag een echte oven gekocht, die nu aan het cakebakken is. De croissantjes met ham en kaas uit de oven waren al goed gelukt zostraks dus hopelijk gaat het ook goed met de cake. Toen ik tegen Franck zei dat mijn combi-magnetron op kantoor stond zei hij ‘oh, dan kunnen we vanaf nu ook warme chocolademelk drinken!’ Maar dat gaat ‘m niet worden helaas, er is geen melk.....

Nouja, tussen de laatste blog en nu heb ik weer vanalles gedaan zoals gewoonlijk, dus hierbij een samenvatting:
Op werkgebied: folder 1000x controleren, corrigeren, terugsturen, af en toe heel veel mopperen op het communicatiebureau en uiteindelijk naar de drukker sturen, de website iets minder vaak controleren, corrigeren en nu wachten op de laatste correcties, nieuw briefpapier voor de camping ontwerpen, nieuwe visitekaartjes voor de camping ontwerpen, de kerstkaart voor de camping ontwerpen (leuk werk en ’t is mooi geworden!), heel erg blij zijn met al 28 Engelsen voor de rally in juni die ik mag rondleiden, Sinterklaas vieren met Laure: ‘bij Sinterklaas moet je eerst het gedichtje lezen en dan pas het cadeautje openmaken!’, lachen om de ezel die heel slecht is in verstoppertje spelen, dingen regelen voor de beurs in Leeuwarden en Birmingham, met Laure naar een voorlichting over een nieuw reserveringsprogramma, Franck helpen lampjes en spots te verwisselen op kantoor, met Laure naar de camping omdat de Happytent-meneer komt en omdat ik nu toch wel een ‘balai magique’ (vloerwisser) wil om t kantoor mee schoon te maken en nog heel veel andere dingen.

Op vrije tijdgebied: naar de dinsdagavondlezingen van het Musée Fenaille, elke maandag na ‘t werk met een Australisch-Nederlands meisje afspreken om haar Nederlands (en mijn Engels) bij te spijkeren en om warme chocolademelk te drinken, nóg een Nederlandse vrouw in Rodez traceren en met haar kennismaken, concert geven in het bejaardenhuis van Laissac voor allemaal blije en enthousiaste oudjes én een lieve golden retriever, concert geven in de Romaanse kerk van Clairvaux tbv de Telethon (landelijk benefietgebeuren voor mensen met bepaalde ziektes), naar de fotocursus en oefenen met foto’s maken van voorbij rijdende (en toeterende) auto’s en bussen in het donker, naar de film.

Donderdag heb ik cursus in Millau en dat is ook een prima gelegenheid om een lunchdate met Annelies en Anna te organiseren, twee Nederlanders die in Millau en omgeving wonen en ook (deels) in het toerisme werkzaam zijn. Woensdag over een week is er alweer een concert, deze keer met de leerlingen van de muziekschool samen, dus dat lijkt me ook wel erg leuk.

Over een week of drie ga ik lekker naar Nederland om daar Kerstmis te vieren, hier hangt de stad al een week of twee vol met Kerstversiering en de Kerstmarkt gaat volgende week open. Dat krijg je als je in een land woont waar geen Sinterklaas gevierd wordt, dan beginnen ze gewoon drie weken eerder met kerst....In januari ben ik vervolgens weer in Nederland voor de Caravana in Leeuwarden en in februari ga ik naar Birmingham, naar de vakantiebeurs daar.

[samenvatting november: naar de beurs in Montpellier, erg veel ideeën opgedaan en alles van ’t lijstje afgevinkt dus heel tevreden weer terug. Met nog drie fotoclub-mensen naar de Aubrac om herfstfoto’s te maken, heel koude wind maar wel supermooi zonnetje en prachtige foto’s, de buren zijn verhuisd dus nu heb ik het rijk alleen op de derde verdieping]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 50975

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: