Zomerblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Zomerblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Zomerblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Juli 2017 | Frankrijk, Le Monastère

Het is zomer ! Deze blog schrijf ik buiten op ons balkon, de zon is net achter een wolkje verdwenen maar er is wel genoeg blauwe lucht te zien om van zomer te kunnen spreken.

Qua werk zijn er sinds de laatste blog een aantal dingen veranderd, in juni heb ik 3,5 week interim werk gedaan bij een reisbureau dat taalreizen organiseert voor Engels, Spaans en Duits. Ik heb de reserveringsformulieren in het systeem ingevoerd en de dossiers van de gastgezinnen bijgewerkt (soms moest ik uit het Duits of Engels naar het Frans vertalen). Het was wel leuk omdat je bezig bent met reizen en talen, maar wel eentonig en saai werk omdat je de hele dag op de computer gegevens in zit te voeren. Maar het houdt je bezig, is goed voor de ervaring en aan het einde van de maand levert het meer op dan een uitkering.

Terwijl ik daar werkte werd ik gebeld door het VVV in Pont de Salars (Levezou), waar ik altijd nog contact mee had en met wie ik veel heb samengewerkt toen ik nog op de camping in Salles Curan werkte. Ze zochten nog iemand voor een parttime baan in de zomer, omdat een van de collega's net weer terug was na ziekte en zij nog niet volledig kon werken. Die baan leek me erg leuk en heb ik dus geaccepteerd. Ik werk af en toe in Salles Curan en Arvieu maar het meest in Pont de Salars, en het is erg leuk werk. Je werkt in het toerisme maar je hebt toch gewone werktijden (tot 18 u 's avonds) en dat is best fijn:) Ik help ook mee met het voorbereiden van het festival « ça déborde sur le Levezou » dat half september plaatsvindt. Vorig jaar heb ik daar ook al als vrijwilliger gewerkt (bij het festival) en dat ga ik dit jaar ook weer doen. Het is een festival voor de hele familie, met allerlei wateractiviteiten (tentoonstelling met foto en films over de meren en barrages, de visbond komt, je kan duikles krijgen, je kan roeien en je kan OFNI's maken (net als UVO's maar dan drijvende objecten). Het is erg leuk om nu ook al te helpen met de voorbereidingen, ik heb bijvoorbeeld met de vogelwacht gebeld of ze een wandeling kunnen organiseren en met een plaatselijk restaurant om te vragen of zij de maaltijden voor de vrijwilligers kunnen verzorgen.

Omdat het een parttime baan is heb ik ook nog tijd voor andere dingen, zoals koken&bakken, winkelen met Vincent z'n moeder (die heeft geen auto meer maar wilde ook wel even kijken wat er in de uitverkoop was en toen kwamen we beiden met een zomerjurk terug) en dingen voorbereiden voor de bruiloft. Het duurt nog meer dan een jaar maar ik wil veel dingen zelf maken dus dan kan je er maar beter vroeg bij zijn. En wie weet vind ik binnenkort een voltijdbaan en dan heb ik minder tijd....

Vincent en ik zijn in het weekend van 14 juli (toen de Tour de France in de Aveyron was) een weekendje weggeweest. We hebben dat gedaan omdat we dat weekend allebei drie dagen vrij hadden en we op 20 juli een jaar samen waren. We zijn in het stroomgebied van de Lot geweest (Moissac, Villeneuve sur Lot en Cahors/Cajarc). Het was heerlijk ontspannen, we hadden twee leuke en goedkope hotelletjes en we hebben veel dingen gezien.

Gister is een vriendin uit Nederland bij mij geweest, zij blijft een paar dagen in de regio ivm een jubileumviering waar ze voor was uitgenodigd en omdat ze via Toulouse is gevlogen is ze ook bij mij geweest. We hebben gezellig samen gegeten en we zijn nog even Rodez ingeweest.
Over twee weken komen er nog andere vrienden langs, die dan op terugreis vanuit Spanje een paar dagen in Rodez blijven.

Oja, de bosbranden zijn in het zuidoosten van Frankrijk en ik woon in het zuidwesten. De dichtstbijzijnde branden zijn in Nîmes en dat is nog best ver weg. Er zijn brandweerlieden van de Aveyron naar de getroffen regio's om te helpen met blussen.

In de tussentijd is het gaan regenen...........het weer is hier vrij wisselvallig geweest tot nu toe, al was het in juni erg warm. De natuur is wel toe aan wat water.
Tot de volgende blog !

  • 29 Juli 2017 - 14:55

    Titia :

    Fijn dat het zo goed met jullie gaat,je voelt je thuis in Frankrijk. Gezellig om met de moeder van Vincent te winkelen ☺Het weer is hier ook heel wisselvallig. We passen nu 3weken op een herdershond en een tamme parkiet!!heel gezellig. Nog inspirerende werkdagen en de groeten aan Vincent. Titia en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 50965

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: