Samenvattingblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Samenvattingblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Samenvattingblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

02 Juni 2017 | Frankrijk, Le Monastère

Hierbij even een samenvatting van wat ik de laatste tijd heb gedaan, want het is alweer heel lang geleden dat ik geblogd heb.

Half april (na Pasen) zijn Vincent en ik ruim twee weken in Nederland geweest, helaas moesten we eerder vertrekken omdat mijn oma overleden was, maar daarna hebben we nog veel leuke dingen gedaan en Friesland verder verkend. We zijn ook twee dagen naar Ameland geweest, als verjaardagscadeautje en verrassing voor Vincent, dat was heel erg leuk en Ameland heeft er nu een fan bij. Zoals altijd hadden we niet genoeg tijd om bij iedereen langs te gaan, maar uiteraard zijn jullie ook hier welkom:)

Toen we weer terug waren in Frankrijk hebben we Vincent z'n verjaardag nog gevierd op de dag zelf, met Vincent z'n moeder hebben we lekker gegeten.

We zijn ook in Espalion geweest, ik was naar het dweilorkestenfestival en Vincent ging helpen bij het museum waar hij in de zomer werkt, omdat het die dag ook Museumnacht was. Later ben ik ook nog in het museum geweest, er was een theatervoorstelling met opera-zang en daar kwamen veel mensen op af.

Ik ben nog steeds druk aan het solliciteren maar het wil nog niet zo vlotten, er zijn niet zo heel veel banen beschikbaar en vaak is het voor twee maanden in de zomer....ik hoop dat ik toch snel iets vind, thuiszitten ben ik nu ook wel klaar mee. Het is gelukkig wel heel mooi weer dus ik zit veel te lezen op het balkon of ik ben in de tuin bezig (met of zonder Vincent z'n moeder).

In onze tuin hebben we laatst drie logés gehad, een paard, een ezel en een schilder. De schilder moest naar de tandarts in Rodez en zocht een plekje in de buurt om zijn dieren onder te brengen, en vanaf de brug had hij onze tuin gezien. De dieren hebben lekker (veel) gras gegeten en de mest heeft hij rondom de bomen gelegd met wat stro erover. Het was erg leuk om zomaar logés te hebben, de ezel (Leo) en het paard (Jeff) waren erg lief en de schilder was erg aardig. Hij is uiteindelijk in een dorpje in de buurt gebleven om nog te schilderen en hij stond zelfs in de lokale krant.

Vorige week waren we in de buurt van Séverac le Château, we zijn bij de bron (het begin) van de rivier de Aveyron geweest en een kennis van Vincent, die ons uitgenodigd had, heeft ons meegenomen naar « le point sublime », een uitkijkpunt over de Gorges du Tarn. We hebben veel foto's gemaakt en van het uitzicht genoten.

Vincent is gister weer begonnen met werken in het museum in Espalion, daar waar we elkaar ontmoet hebben. Komende zondag is het gratis toegankelijk omdat het de eerste zondag van de maand is, dus dan wordt het waarschijnlijk erg druk. Ze voorspellen ook slecht weer voor dit weekend, dat is altijd gunstig voor musea.

Nou dat was het eerst wel weer, ik zal zo even wat eten maken en vanmiddag een catalogus ophalen bij het musée Fenaille, Vincent heeft een aantal objecten geleend voor een tijdelijke expositie en ze belden dat de catalogus voor hem klaar lag, die had bij de drukker wat vertraging opgelopen.

Tot de volgende -zomerse- blog !

  • 02 Juni 2017 - 13:20

    Titia :

    Hoi Irene,fijn om op deze manier iets van jullie te horen. Waren natuurlijk wel een beetje op de hoogte van jullie belevenissen. Jammer dat je nog geen werk hebt gevonden,gaat vast lukken ☺ Gezellige Pnksterdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 50910

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: