Januariblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Januariblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Januariblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 Januari 2017 | Frankrijk, Le Monastère

Hier ben ik weer ! Fris en fruitig zo aan het begin van het nieuwe jaar ! Vooral fris, want de temperaturen zijn hier 's nachts zo rond de min 10....gelukkig is het overdag meestal wel zonnig maar de kouperiode gaat morgen al zijn derde week in. Gelukkig heb ik voor Kerstmis een staafmixer gekregen, daar maak ik lekker soep mee en dat houdt ons warm. Het recept van de dag : broccolisoep met blauwe kaas:)

Behalve een staafmixer en andere kerstcadeaus was er nog een speciale verrassing voor mij : op Kerstavond, toen we terugkwamen van de nachtmis (die om 22u begon, maar dat terzijde) heeft Vincent mij heel officieel (lees : met witte handschoenen en op z'n knieën) mij ten huwelijk gevraagd en ik heb ja gezegd ! Het was voor mij een totale verrassing, maar de vrienden bij wie we sliepen en vele andere mensen uit Vincent zn kennissenkringen waren al op de hoogte. Het was dus een hele mooie Kerst, die we gevierd hebben in een bergdorpje in de Lozère, waar ook nog sneeuw lag....Heel romantisch allemaal. We trouwen pas in 2018, dan hebben we tijd genoeg om alles (paperassen) voor te bereiden en kan ik ook nog even aan het idee wennen. In Frankrijk is een huwelijk nogal anders dan in Nederland, dus de boel moet wel even afgestemd worden.
Om bij te komen van alle emoties hebben we Oudjaarsavond maar gewoon lekker thuis gevierd.

De eerste twee weken van januari was ik vooral druk met het afronden van mijn dossier voor de toerisme-opleiding, dat is nu opgestuurd en helemaal klaar. Ik krijg nog twee keer een middag training voor het assessment en dan is het assessment zelf in maart of april, in Toulouse. Dan hoor ik of ik de opleiding in zijn geheel of gedeeltelijk gehaald heb.

Ik ben nu helemaal verhuisd en bijna alle dozen zijn uitgepakt. Ik ben bijna klaar met het (her)inrichten van het huis, alleen de woonkamer is nog niet helemaal klaar. Er blijven uiteraard veel spullen van Vincent staan, maar er komen ook spullen van mij bij en de ruimte is niet onbeperkt...Het is wel leuk werk, sommige dingen veranderen wel drie keer van plek en sommige dingen mogen soms toch blijven staan als Vincent heeft uitgelegd wat het is. Ter info : het huis is een soort museum met Vincent zn verzameling, overal historische objecten ! Ik vind het niet erg, maar het moet er wel een beetje acceptabel uitzien. De opgezette krokodil heb ik als eerste weg laten halen, eng beest.

Aan het einde van de maand ga ik een dag naar Parijs, Vincent z'n moeder ophalen van het vliegveld, zij komt terug van een lange vakantie bij Vincent zn broer in Canada, en tegelijkertijd ga ik langs de ambassade om mijn paspoort te verlengen. Het is een ingewikkeld verhaal, ik moet mijn Nederlandse paspoort in Parijs bij de Nederlandse ambassade laten verlengen en dan drie weken later het ook weer op komen halen, dus naast de gewone paspoortkosten (in het buitenland 130 euro) betaal ik ook tweemaal een retourtje Parijs. Hopelijk kan het paspoort opgestuurd worden naar de Préfecture, maar dat zal ik ter plaatse nog wel even vragen. De rest van de dag gaan we lekker met z'n tweeën op stap en profiteren van de uitverkoop en van het feit dat er in Parijs winkels als C&A en Hema zijn * grote grijns *

Ik hoop binnenkort ook weer een nieuwe baan te hebben, het thuiszitten begint ondanks alles toch wel wat te vervelen. Af en toe gaan we er op uit, ik ben vaak aan het (brood) bakken maar een nuttige en regelmatige dagbesteding is toch ook wel fijn. Ik kijk wel veel rond maar er zijn gewoon weinig vacatures op dit moment, dat zal met het voorjaar wel weer komen.
Ik ben laatst met een paar vriendinnen wezen shoppen en toen heb ik een lekkere warme rode baret gekocht, en we hebben een nieuwe theesalon getest en goedgekeurd. Het was een druilerige doordeweekse middag maar we hebben ons wel vermaakt.

Nou dat was het wel weer, duim allemaal mee dat ik snel een baan vind maar anders vermaak ik me ook wel, ik heb een boek besteld dat heet 'huwelijk organiseren voor dummies' hahaha.

Groetjes !



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 50967

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: