Blitz-blog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Blitz-blog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Blitz-blog

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 September 2019 | Frankrijk, Le Monastère

We hebben nu al ruim drie maanden een herdershondje (Blitz) en het is echt heel erg leuk. Blitz is altijd blij als hij je ziet, zelfs als je alleen maar even in de badkamer bent geweest. Vandaag zijn we voor het eerst naar de puppy-cursus geweest, Blitz vond het erg leuk maar is wel moe, hij ligt te snurken. Vincent had al eerder een hond gehad maar ik nog nooit dus ik moest in het begin steeds heel erg lachen als hij bijvoorbeeld zucht of snurkt. In zijn slaap beweegt hij soms ook zijn poten en blaft hij soms zachtjes, dat is ook erg grappig om te zien. Op de puppycursus is hij vooral blij dat er andere honden zijn, hij wil er steeds mee spelen. Blitz is al erg groot, hij weegt 25 kilo en is net 6 maanden oud dus soms moet je wel oppassen met de kleinere honden. De puppycursus is elke zaterdagmiddag, voor de puppies is het maar een half uurtje maar Blitz is erg moe nu dus het is ook wel genoeg. Vandaag hebben we geoefend met zitten en liggen, slalommen tussen de andere honden door zonder je te laten afleiden (is Blitz niet goed in) en nog wat dingen. Het was wel leuk maar Blitz trekt wel veel, hij wil steeds met de andere honden spelen. Vincent gaat er de komende weken alleen heen omdat ik nog moet werken tot eind september. We moeten ook thuis alles herhalen en oefenen dus dat kan ik wel doen. In de tuin kan Blitz lekker rennen en met de stok spelen, dat vindt hij het allerleukst.

Op het werk is het nu wat rustiger omdat de zomervakantie voorbij is, maar het was vooral de tweede helft van augustus erg druk, soms hadden we meer dan 100 bezoekers per dag. Het rondleidingen geven vind ik nog steeds het leukste, het is minder leuk dat het zo'n eind rijden is (40 min heen en 40 min terug) en er is geen echte kassa, je moet alles uit het hoofd doen en in een schrift noteren wat je voor souvenirs verkoopt. Soms hebben we kasverschil, dat is best vervelend want we moeten het zelf bijleggen. De mensen zijn soms ook vervelend, dan zeuren ze dat het alleen maar over de oud president gaat maar eigenlijk hebben ze dan gewoon niet geluisterd want we leggen uit dat er een groot deel is over de oud-president voordat we de kaartjes verkopen. Maar er zijn ook veel mensen die het wel interessant vinden gelukkig.

In de zomervakantie hebben we dus niks bijzonders gedaan, Vincent heeft lekker twee maanden vrij gehad en is nu alweer twee weken aan het werk. Hij is blij dat hij weer met de leerlingen kan werken, de eerste week moesten ze voorbereiden (toen hadden de leerlingen nog vrij) en dat vond hij minder leuk. Eind oktober is het hier herfstvakantie, dan gaan we waarschijnlijk een kleine week naar Bordeaux, zodat we toch een beetje vakantie hebben. Ik kom half oktober een kleine week naar Nederland, om opa's 95e verjaardag te vieren.

We waren zondag 25 augustus een jaar getrouwd, en dat hebben we gevierd met een etentje. Vincent begon de dag erna weer met werken en ik had de hele week gewerkt dus we hebben het niet laat gemaakt maar het was wel gezellig en lekker.

De spelletjesclub is alweer begonnen en volgende week ga ik weer een spelletjesavond organiseren op Vincent z'n school. Ik ga niet meer door met badminton, door het werken op het kasteel ben ik afgevallen (2x per dag rondleiding tot bovenin de toren....) en ik vond het ook niet zo leuk meer. De Duitse taallessen hou ik ook mee op, ik vond de groep niet meer zo leuk en er is ook 1x per maand Taalcafé, daar ga ik nog wel heen.

Dit weekend zijn er Middeleeuwenfeesten in Estaing en het kasteel is niet open voor bezoekers. In de twee binnenplaatsen en op het terras zijn wel activiteiten maar wij hoeven daar niet bij te zijn. Dus ik heb nu eindelijk een weekend van drie dagen, in plaats van alleen maar de maandags vrij. Dus eindelijk ook tijd om een blog te schrijven, een pruimentaart te bakken en flink het huishouden te doen. Volgende week zondag komen er nog twee vriendinnen de rondleiding doen in het kasteel en over drie weken zit mijn contract er alweer op. Dan is het tijd voor vakantie !

  • 07 September 2019 - 19:37

    Titia :

    Weer een bijzonder verhaal!!Ik vind het echt heel knap van je hoe je met Blitz omgaat.Een sterke hond vraagt om een "stevige"en consequente hand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 50780

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: