Winterblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Winterblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Winterblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 Februari 2018 | Frankrijk, Le Monastère

Het sneeuwt hier af en toe de laatste weken, en dat brengt wat verandering ten opzichte van het hoge water wat we in januari gehad hebben, maar of het een vooruitgang is....de wegen zijn wel redelijk schoon meestal en het ziet er wel mooi uit, maar wat zonneschijn is ook wel fijn. Gelukkig komt de zon er af en toe ook bij, maar vooral in januari was het heel erg nat en bewolkt...

Gister en eergister heb ik mijn verjaardag gevierd met op vrijdag cadeautjes van Vincent en z'n moeder en gister nog van vriendinnen. We hebben 's avonds een 'apéro-dinatoire' gehouden, dat is een soort uitgebreide borrel. Het was erg gezellig en ik ben erg verwend met (kook)boeken, parfum, een cd en macarons !

Omdat de vertalingen nog steeds niet echt lopen (wel belofte van het VVV dat ze met mij samenwerken voor de vertaling van hun website maar nog niet bekend wanneer ze dat willen doen....) heb ik tijd genoeg om dingen voor te bereiden voor de bruiloft. Ik heb veel kurken ergens van een zolder gehaald en daar ben ik letters en hartjes mee aan het knutselen, en de menu's zijn bijna klaar. Volgende week zaterdag hebben we een voorbereidingsdag met alle bruidsparen van onze parochie, het lijkt me leuk om de anderen te ontmoeten en samen te eten (het duurt de hele dag) en verder weet ik niet echt wat ik ervan moet verwachten. Het zal vast wel een leuke dag worden.

Afgelopen week, toen het een keer niet regende, hebben we een heleboel klimop van de muur van de garage gehaald. We hadden dat afgelopen zomer ook al gedaan maar het was weer gaan groeien. Het was best snel klaar, als je eenmaal een begin had kon je zo twee meter eraf trekken. We werden vanaf grote afstand aangemoedigd door de kat van Vincent z'n moeder, die zat steeds naar ons te miauwen.

De Olympische Spelen volg ik hier ook zoveel mogelijk, maar omdat de Nederlandse en de Franse sporters niet altijd aan dezelfde sporten deelnemen wordt niet alles uitgezonden. Het shorttrack en schaatsen van de heren gelukkig wel, en het schaatsen van de dames kon ik volgen via de liveblog van nu.nl De Spelen zijn al goed begonnen voor Nederland !

Eind januari hebben we met de muziekschool een concert gegeven, Vincent en z'n moeder zijn komen kijken, en ook een aantal mensen van mijn Duitse conversatieles. Het was erg leuk, we hebben met alle zangleerlingen (een man of veertig) « Another brick in the wall » van Pink Floyd gezongen zonder instrumentale begeleiding, het was erg leuk en verrassend omdat we soms de geluiden van muziekinstrumenten met onze stem moesten imiteren. We zongen bijvoorbeeld « stingelingeling » of « stoen galak doen galak talak ». Later heb ik nog gewoon gezongen in het achtergrondkoor bij een ander lied. Er waren ook optredens van de leerlingen van gitaar, piano, saxofoon en viool.

Aan het begin van het jaar zijn we een dagje in de Lot geweest, we hebben een prehistorische grot (met originele tekeningen) bezocht en zijn nog bij een vriend van Vincent geweest. Het was toen gelukkig wel mooi weer.

Tot de volgende blog !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 50778

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: