La rentrée ! - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu La rentrée ! - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

La rentrée !

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 September 2017 | Frankrijk, Le Monastère

Begin september is « la rentrée », het begin van een nieuw schooljaar en een nieuw seizoen voor vele (culturele) activiteiten en cursussen. Ik ga komend jaar door met de Duitse lessen bij het MJC, de spelletjesclub, individuele zangles en het koor ruil ik in voor de fotoclub. Op koor vond ik het niet zo leuk meer en ik wil graag de fotografie weer wat oppakken. Het kerkkoor is nog niet weer begonnen maar dat zal ook wel niet zo lang meer duren.

De tweede helft van de zomer heb ik nog gewerkt bij het VVV, ik heb veel dingen voorbereid voor het water-festival « ça déborde » en vertalingen gedaan. Ik heb besloten om me in te schrijven als zzp'er, zodat ik een soort vertaalbedrijfje heb en dus vertalingen tegen betaling kan gaan doen. Bij het VVV hadden ze dat gezegd, want ze willen de website in het Nederlands vertalen deze winter en ik wil best helpen maar ze kunnen mij niet zwart uitbetalen...Deze week zal ik eens uitvogelen hoe zoiets precies in zijn werk gaat, maar het schijnt niet al te ingewikkeld te zijn.

Ik heb in de eerste week van september nog gewerkt via Randstad, als receptioniste bij een garage/autodealer. Het werk op zich was wel te doen (telefoon beantwoorden, klanten ontvangen en administratief werk) maar de mensen met wie ik werkte waren heel erg commercieel ingesteld en niet echt aardig. Gelukkig waren de secretaresse en de boekhoudster wel aardig.

In augustus zijn er nog vrienden van mij langsgeweest, we hebben samen met Vincent Espalion bezocht en nog wat dingen in de omgeving gedaan. We zijn ook bij een abdij geweest, waar de nonnen chocola maken. We konden de chocoladefabriek niet bezoeken maar wel de bijbehorende winkel...:)

In oktober komen Vincent en ik weer naar Nederland, en voor die tijd gaan we een weekje naar Lourdes. We gaan scholieren begeleiden van de school waar Vincent gewerkt heeft in Bordeaux. De scholieren gaan naar Lourdes als een soort maatschappelijke stage, ze helpen bij de pelgrimstocht op allerlei manieren (boekjes uitdelen, de weg wijzen, rolstoelen duwen etc). Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn, het lijkt me een mooie ervaring en de omgeving is ook erg mooi.

Ik heb laatst een heleboel dennenappels gezocht in een park hier in de buurt, en die heb ik allemaal goudkleurig gespoten als versiering voor de bruiloft (en je kan ze ook als kerstversiering gebruiken natuurlijk). Dat was wel leuk om te doen, ik voelde me net zo'n graffitispuiter en ik had gouden vingers, maar gelukkig kreeg je dat met nagellak remover er weer af.

Het is hier nu vrij koud, maar we hebben nog een aantal mooie en warme dagen gehad. Ik heb zelfs nog gezwommen in het meer bij Pont de Salars, het water was 23 graden !

Gister ben ik met een paar van de buitenlandse mensen naar een tentoonstelling in het musée Soulages geweest. De tentoonstelling was met verschillende werken van de kustenaar Calder, hij heeft onder andere « mobiles » gemaakt, grote hangende mobielen van ijzer, die aan twee oude opa's de opmerking « die hadden wij vroeger op de kleuterschool ook ! » ontlokte. Het zijn kleurrijke dingen en in de kunstwerken van Pierre Soulages die in de rest van het museum hangen zijn vrijwel helemaal zwart dus dat was wel een aangenaam contrast. Na de tentoonstelling hebben we nog wat gedronken in het café Bras.

Tot de volgende blog !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 50779

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: