Voorjaarsblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Voorjaarsblog - Reisverslag uit Le Monastère, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Voorjaarsblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 April 2017 | Frankrijk, Le Monastère

Tijd voor een nieuwe blog, het is hier al volop voorjaar en ik heb weer vanalles beleefd !

Eerst het goede nieuws, ik heb sinds vorige week mijn opleiding afgerond en heb nu een echt Frans toerisme-diploma ! (bts tourisme) Hopelijk kan ik hiermee sneller een leuke baan vinden, want tot nu toe lukt het nog niet zo. Nadat ik mijn assesment (gesprek met de jury) had gehad in Toulouse, ben ik nog lekker wezen shoppen, onder andere bij de C&A en de Hema. Daar wordt je heel blij van, Nederlandse winkels in zuid-Frankrijk :)

Verder zijn Vincent en ik regelmatig op pad om an het mooie weer en de omgeving te genieten. We zijn onder andere naar het standbeeld van La Vierge du Lac geweest, waar je een heel mooi uitzicht hebt over het Lac de Pareloup. Afgelopen week hebben we de bloeiende kersenbomen bekeken in Paulhe (vlakbij Millau) en vanmiddag gaan we naar de Aubrac, kijken of er nog sneeuw ligt.

Omdat ik nu nog geen werk heb kan ik wel mooi met andere dingen bezig, dus ik zit regelmatig op internet dingen uit te pluizen voor onze bruiloft, ik heb me onder andere ingeschreven op een forum en daar haal je heel veel informatie weg. Het boek 'een huwelijk organiseren voor dummies' is inmiddels ook binnen en er staat allemaal handige informatie in.

Sinds vorige week heb ik ook een electrische piano, in eerste instantie huur ik die voor drie maanden van de muziekwinkel en dan beslis ik daarna of ik hem koop of niet. Het bedrag van de huur wordt dan weer van de koopprijs afgetrokken. Ik ben er heel erg blij mee en probeer elke dag een tijdje te spelen. Ik miste het pianospelen toch wel en nu kan ik gewoon piano spelen wanneer ik wil, je kan er namelijk een koptelefoon op aansluiten dus dan heeft niemand er last van.

Aan het einde van de maand komen we naar Nederland, Vincent heeft er al net zo veel zin in als ik, vooral het fenomeen « Koningsdag » (overal rommelmarkt en iedereen in het oranje) vind hij erg interessant.

Gister zijn we met Vincent z'n moeder uit eten geweest, het was haar verjaardag en ze wilde graag naar een visrestaurant in Rodez. We hadden ook cadeautjes voor haar en ik had een echte Hollandse appeltaart gebakken. Het was erg gezellig en lekker.

Een tijdje geleden alweer was ik zelf jarig, en omdat ik niet echt zin had om mijn 30e verjaardag te vieren -dat voelt zo oud-, had Vincent mij meegenomen naar een voor mij onbekende bestemming. Uiteindelijk kwamen we terecht in Sarlat, in de Dordogne. We hebben een kasteel en twee grotten bezocht, langs de Dordogne en door Sarlat gewandeld, bij vrienden van Vincent gegeten en in een heel mooi hotel geslapen. De verrassing was zeer geslaagd !
Ik heb sinds drie weken ook Duitse les, ik wil graag mijn niveau Duits wat opkrikken. Bij gebrek aan Duitse toeristen is dat wat weggezakt en het is toch wel fijn als je mensen min of meer in correct taalgebruik te woord kan staan. Ik had al Duitse conversatieles op maandagavond, maar nu krijg ik ook invidiuele les van dezelfde docente en dan kun je veel gerichter werken.

Nou dat was het wel weer, hopelijk is het bij jullie ook al mooi voorjaarsweer. Tot de volgende blog !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Monastère

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 50905

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: