Juliblog (in augustus) - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Juliblog (in augustus) - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Juliblog (in augustus)

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 Augustus 2016 | Frankrijk, Rodez

Juli is alweer helemaal voorbij en dus is het hoog tijd om jullie weer eens bij te praten over mijn Franse leventje.

Op het werk gaat alles z'n gangetje, het klikt goed met de collega's en het is heel mooi weer dus de meeste gasten liggen in het zwembad.
Begin juli is papa twee weken op de camping geweest voor zijn vakantie, ik moest werken maar als ik vrij was zijn we naar verschillende bezienswaardigheden geweest. We hebben onder andere in aligot (lokaal gerecht met aardappels, crème en kaas) gegeten in een buron (kaasmakershuisje) en naar het vuurwerk van 14 juillet gekeken in Espalion, dat was heel erg mooi.

De animatie-activiteiten zijn ook begonnen, op dinsdag is er karaoke (als ik moet werken) of dansavond (als Justine moet werken) en op donderdag hebben we een aligot-avond. Voor de aligot-avond is het soms lastig om genoeg deelnemers te vinden, maar het is leuk om de activteiten te begeleiden en we maken er ook reclame voor tijdens de welkomstbijeenkomst. Bij de karaoke-avond heb ik ook al een paar keer gezongen, het is erg leuk om te doen en zo kan ik gelijk wat blijven oefenen met zingen, omdat er tijdens de schoolvakantie geen koor en ook geen zangles is.

Ik heb sinds kort ook een vriend, hij werkt in het museum van Espalion en hij heet Vincent:)
We zijn al een keer uit eten geweest en gisteren hebben we een film in de bioscoop gezien. Vorige week zondag waren we een dagje naar de Lot, we zijn naar Saint Cirq Lapopie geweest, een supermooi pittoresk Frans dorpje. Daarna hebben we nog een ander dorpje bekeken en zijn we (ik) wezen pootjebaden in de rivier de Célé. We houden allebei van geschiedenis en zingen. Als we beide in Espalion zijn gaan we meestal lunchen in het park vlakbij de camping.

Augustus-update :
Begin augustus kreeg ik nog vrienden op bezoek, op de terugweg van hun vakantie hebben ze een omweg gemaakt en een paar dagen in Rodez doorgebracht. We hebben gezellig bijgekletst, gegeten en ook nog de (wijn)toerist uitgehangen.

Dit weekend is de camping helemaal vol, er is een internationaal jeu de boules toernooi in Espalion en daarvan slapen veel mensen op de camping. Het toernooi wordt gehouden in het park naast de camping. Vandaag waren er heel veel aankomsten, hopelijk zijn de mensen vannacht een beetje rustig want het schijnt dat 'pétanque' rijmt op 'apéro' (borrel), maar we zullen het zien. Vandaag leken de mensen in elk geval aardiger en socialer dan wat ik uit de verhalen van voorgaande jaren heb gehoord...Maandag gaan de meeste mensen weer weg.

Volgende week ga ik naar een kasteel waar je maar een paar keer per jaar heen kan voor een rondleiding. Het is in Bertholène, op een vrijdagmiddag. Vincent kan niet mee want hij moet werken, maar waarschijnlijk komt hij daarna nog en gaan we bij vrienden van hem eten die daar wonen.

Verder ben ik naast het werk druk met enquetes invullen, ik heb me ingeschreven bij de Franse variant van het NIPO, ik kan nu dus sparen voor punten die je kunt inwisselen tegen diverse tegoedbonnen, waaronder bij amazon.

Ik ben ook alweer een beetje op zoek naar werk, want op de camping houdt het begin september op. Ik had een opleiding op het oog maar die wil Pole Emploi (het Franse UWV) niet financieren, dus nu moet ik of een andere opleiding vinden of een andere baan. Ik heb liever een baan, maar in september zijn er niet zoveel toerisme-banen dus ik probeer ook wat breder te kijken. Ik ga in elk geval ook open sollitaties rondbrengen (dat schijnt beter te werken dan opsturen) in Rodez en omgeving. Ik heb in elk geval wel recht op een uitkering, maar ik heb liever gewoon werk.

Nou dat was het wel weer, ik heb niet zoveel meer te melden dus ik schrijf een volgende keer wel weer wat meer.:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 50904

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: