Herfst- of nazomerblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Herfst- of nazomerblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Herfst- of nazomerblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 November 2015 | Frankrijk, Rodez


Het is hier al een hele tijd mooi weer (zon en 20 graden, alleen ’s morgens fris), gelukkig verkleuren de blaadjes aan de bomen anders zou je vergeten dat het al november is.

Sinds de laatste blog heb ik lekker vakantie gevierd in Nederland, nog een paar dagen vakantie gevierd in Rodez en ook alweer een paar weken gewerkt. Koor en zangles gaan gewoon door en ik zit nu ook officieel bij de spelletjesclub en niet meer bij de fotoclub. Toch maak ik nog wel foto’s, ik heb laatst een polarisatiefilter gekocht en daar ben ik mee aan het uitproberen. Je kunt er de verschillende kleuren in een landschap (groen, geel, blauw) feller of minder fel mee laten lijken, dus met de herfst en de mooie kleuren is dat wel praktisch. Daarnaast wordt de e-reader die ik van een vriendin in NL overgenomen heb ook goed gebruikt, lekker lezen op het balkon in de zon…..

Na alle verbouwingen en het slopen van afgelopen zomer bij Fred was er vrijdag een housewarming, alles is nu echt klaar en voorlopig wordt er niets meer gesloopt. Het is erg mooi geworden en de housewarming was gezellig. Ik kon niet zo lang blijven want ik moest nog naar koor, we hebben komende woensdag een concert en daar moest nog voor geoefend worden. We zingen bij de herdenkingen van de Eerste Wereldoorlog in Salles la Source op 11 november (dat is hier een feestdag dus iedereen is vrij woensdag). We gaan ‘le chant des partisans’ en het eerste en het laatste couplet van de Marseillaise (het Franse volkslied) zingen. Ik heb er wel zin in, geen idee hoe zo’n herdenking in z’n werk gaat maar dat zien we dan wel weer. [update: er was ergens een miscommunicatie want er was een andere zanger die de Marseillaise zong, wij deden dus alleen het ‘chant des partisans’. Na afloop gingen we eten in een restaurant in Marcillac, daar hebben we nog ff de boel op stelten gezet, gezongen en heerlijk gegeten].

Donderdag ga ik voor drie dagen naar Montsoreau (klein dorp in het westen van Frankrijk), voor een vergadering van C’est si bon. We hebben er ook een wijnproefavond bij, van het bedrijf waar we altijd de wijnen van schenken tijdens de proeverijen op de beurs. Ik heb er wel zin in om iedereen weer te zien, kennis te maken met nieuwe collega’s en ervaringen uit te wisselen.

Verder is het nu nog niet zo druk met andere activiteiten, eind november en in december hebben we vrij veel concerten met koor dus dat is wel leuk. Vorige week ben ik bij Betty (een van de andere buitenlanders) geweest en hebben we samen met haar man ruim twee uur gewandeld door de bossen. Het was mooi weer en we kwamen veel andere wandelaars tegen.

Dinsdag ben ik nog met de meiden van de opleiding die ik hier ooit gedaan heb wezen eten, was erg gezellig en we hebben weer even over van alles en nog wat bijgekletst. Ik heb ook een goed adresje gekregen voor een kapster, daar ben ik intussen ook geweest en ik ben erg blij met het resultaat.

Over de aanslagen in Parijs ga ik het hier niet hebben, daarvoor zijn er genoeg kranten en journaals. In Rodez is het rustig, we zitten op 650 km van Parijs en ik heb geen bijzondere tripjes naar verre grote steden gepland dus maak je niet druk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 50911

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: