Februariblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu Februariblog - Reisverslag uit Rodez, Frankrijk van Irene Besombes-Oldekamp - WaarBenJij.nu

Februariblog

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 Februari 2015 | Frankrijk, Rodez

Het heet dan wel februariblog, maar ik zal ook m’n belevenissen van de laatste twee weken in januari vertellen, want daar was ik tenslotte gebleven.

Na eerst nog twee dagen werken ben ik op dinsdag 20 januari ’s avonds op de nachttrein richting Nederland gestapt, om daar eerst een week op de beurs te staan en daarna (alvast) m’n verjaardag te vieren en nog wat vakantie te vieren. De beurs was leuk en gezellig, want: veel bekende standhouders, maar qua publiek viel het nogal tegen. Er waren 7000 bezoekers minder dan vorig jaar, en daarvan waren er ook nog eens heel veel die niet naar Frankrijk wilden….Ik ben toch twee dozen met brochures kwijtgeraakt en heb nog wat familie en kennissen bij de stand getroffen. Verder had ik ook wat ‘zakelijke’ afspraken met Zomerjobs en voor de groepsreizen, en was er op maandag een ‘branche-dag’, met allerlei lezingen. Ik heb er twee van gevolgd en vooral de laatste was erg interessant, alleen was die voornamelijk op de Nederlandse markt gericht en die verschilt nogal van de Franse. Ik ben toch blij dat ik geweest ben want het was wel leuk en leerzaam.

Na de beurs had ik nog een paar dagen vrij, en heb ik eerst maar eens een dagje in Groningen doorgebracht om daar met diverse oud-studiegenoten te lunchen en thee te drinken en de laatste universiteitsnieuwtjes en –roddels te horen ;)
Ik heb tussendoor ook nog weer wat dingen opgeruimd en gesorteerd die wel/niet bewaard/naar Frankrijk moeten, ik ben nu begonnen met de boekenkast en ik heb toch echt wel veel boeken….die het bewaren/herlezen waard zijn! Haha. Maar ik heb er ook een stel apart gelegd voor de bibliotheek die we op de camping gaan maken en er zijn een paar die gewoon echt wel richting kringloop kunnen dus er wordt op veel manieren gerecycled.

Ook heb ik in de laatste vrije dagen alvast mijn verjaardag gevierd (omdat ik rond 9 februari niet weer in NL ben) en dat was heel erg gezellig. Ik heb veel taart gegeten, veel cadeautjes gehad en veel bijgekletst met alle familie en vrienden. Zaterdag 31 januari ben ik weer teruggegaan, helaas wel met een flinke griep/verkoudheid, maar daar heeft half Nederland én half Frankrijk last van momenteel dus dan valt het ook niet zo op…….

De SNCF was zo blij dat ik weer terugwas in Frankrijk dat ze besloten mij wat gratis extra reistijd te geven, mijn nachttrein had 2.5 uur vertraging dus ik kwam om half negen pas aan in plaats van 6:14 uur. Kreeg wel een ontbijtbox en een ‘geld terug bij vertraging-papier’.
Zondag en maandagochtend heb ik vooral veel uitgeziekt, hoestdrank gehaald en m’n koffer uitgepakt, en ik ben maandagmiddag maar weer aan het werk gegaan. Laure was blij dat ik er weer was want het is erg druk momenteel, er zijn veel reserveringen en informatie-aanvragen en daarnaast moeten we ook nog andere dingen uitzoeken. Ik ben deze week al begonnen met het voorbereiden van de beurs in Engeland waar ik half februari heenga, en ik heb de laatste dingen afgerond van de beurs in Leeuwarden (ons groepsreizenboekje mailen naar diverse contactpersonen).
De rally ( = groepsreis met campers/caravans) die we in juni hebben op de camping gaat door, en omdat er zoveel belangstelling was hebben we besloten een tweede rally te organiseren. Dit betekent dus dat ik de hele maand juni met Engelsen in een bus ga en ze alle bezienswaardigheden van de Aveyron laat zien. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar er komt ook veel werk achterweg. Maar het is niet voor niets, de Engelse organisatie stuurde een mailtje dat ze in mei twee mensen langssturen om de boel te bekijken bij ons en dan wilden ze ook andere programma’s zien voor in de toekomst. De ideeën daarvoor heb ik al, nu alleen nog uitwerken op papier als ik terugkom van de beurs in Engeland en dan hopelijk volgend jaar weer groepsreizen begeleiden 
Maar er is ook tijd voor leuke dingen, ik ben weer naar koor geweest en we hebben in maart en april alweer aardig wat concerten gepland staan. Er is ook een in februari maar dan kan ik niet omdat ik dan op de beurs ben.

De afgelopen week (sinds ik terugben en daarvoor ook al) is het erg koud geweest hier en er ligt ook best wat sneeuw hier en daar. In Rodez valt het mee, maar op de camping ligt op sommige plekken 25 cm….. Franck moest iets doen in een mobil-home en hij had zich er een weg naartoe geschept, maar toen ie klaar was had de wind z’n hele paadje weer dichtblazen met sneeuw. In de Aubrac zijn de 3 skistations wel alle drie open maar er moest eentje weer dicht omdat de weg ernaar toe dicht was door sneeuwduinen. De laatste dagen is het gelukkig droog (geen nieuwe sneeuw meer, kunnen de sneeuwschuivers eindelijk alles wegschuiven) en vandaag scheen de zon.

Vanmiddag ben ik naar de film geweest met iemand van de fotoclub. De film heet ‘la famille Belier’ en gaat over een familie waar iedereen doofstom is behalve de dochter, en die blijkt een heel groot zangtalent te zijn. De film lijkt op ‘as it is in heaven’ qua thema, en we vonden hem beide erg mooi. Via deze link kun je de trailer bekijken en wat informatie vinden: http://www.imdb.com/title/tt3547740/?ref_=nv_sr_1

Vorige week zondag heb ik samen met Fred (een kennis die ook graag foto's maakt) de sneeuw bekeken en foto's gemaakt. We zijn naar een bos geweest op ongeveer 20 min. rijden van Rodez. Er waren een paar andere mensen met de hond aan het wandelen maar het was niet zo heel druk. We zijn ook nog bij een waterval geweest, je moest wel als een geit over een paar rotsen klimmen maar het was wel de moeite waard.

Mijn verjaardag heb ik ook hier nog op diverse plaatsen gevierd, eerst op kantoor met Laure en Franck, we hebben appeltaart gegeten die ik gemaakt had en ik heb een mooie bruine shawl gekregen. ’s Avonds heb ik nog met de meiden van m’n opleiding pizza gegeten in ons favoriete restaurant, het was heel gezellig want we hadden elkaar al een tijd niet gezien. Op koor heb ik vrijdagavond ook m’n verjaardag gevierd, ze hebben voor me gezongen en ik had cake en een quiche gemaakt. Ik heb ook nog wat kaarten per post gekregen en ook veel berichtjes op facebook en what’s app enzo, bedankt allemaal!

Wat koor betreft, afgelopen week ben ik bij de dirigent geweest om te kijken hoe mijn stem precies klinkt en hoe hoog/laag ik kan zingen en toen is gebleken dat ik een sopraan ben, dus sinds afgelopen vrijdag zing ik met de sopranen mee. Dat is erg leuk maar ook wel wennen, omdat de sopraanpartij meestal het tegenovergestelde doet van de alt-partij. Maar het went vanzelf wel en het is wel fijner zingen omdat het beter bij m’n stem past. Maar bij de alten was het ook wel gezellig 
Donderdagmiddag zijn we naar de camping geweest, de mobil-home waar ik afgelopen jaar inzat moest leeg omdat die verkocht is, er moest nog een andere mobil-home gefotografeerd worden zodat we daarvoor een te koop-advertentie konden zetten en Laure en ik hadden bedacht dat we wel iets speciaals voor Valentijn konden doen, dus hadden we een hartvormig cakeblik en een zak rode potpourri meegenomen. Zeg nooit dat mijn werk in de winter saai of eentonig is, gebeurt altijd wat mafs hier….
Het was heel mooi weer en de zon scheen lekker dus we hebben ervan geprofiteerd, er lag nog wel sneeuw maar niet zoveel meer dus het was redelijk begaanbaar. De wegen waren gelukkig wel goed schoon en op de camping zelf had Franck de mobil-home al naast de discotheek gezet, want in het veld waar de mobil-homes van het personeel staan lag nog aardig veel sneeuw (25 cm). Door de wind was het op sommige plaatsen helemaal opgestoven, en het meer was op sommige plaatsen voor een deel dichtgevroren. Het was erg mooi om te zien, ik had nog nooit eerder ijs op het meer gezien. Helaas lag er voor de camping niet zoveel ijs in het meer en was de sneeuw op het strand alweer weg, maar er was nog genoeg over om leuke valentijnsfoto’s te maken.

Nu is het weekend en ga ik bijna naar Birmingham, ik vertrek morgenavond en kom dan maandagmiddag aan. De beurs duurt van dinsdag tot zondag en dan ben ik dinsdag over een week weer terug in Rodez. Gister heb ik nog even de t-shirts opgehaald en de laatste instructies gekregen, want ik ga deze keer namens het toerismebureau en de campingfederatie, dus ik vertegenwoordig alle campings in de Aveyron en de Aveyron als toeristische bestemming. Maar ik heb ook een afspraak met de mensen van de Caravan Club om de laatste dingen voor de rally bij ons door te spreken, dus het mes snijdt aan twee kanten.

Tot de volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rodez

Wonen en werken in de Aveyron

Wonen en werken in de Aveyron, Zuid-Frankrijk.

Recente Reisverslagen:

15 December 2023

Decemberblog

15 September 2023

La rentrée

28 Augustus 2023

Hitteblog

01 April 2023

Lenteblog

18 Februari 2023

Verjaardagsblog
Irene

Bonjour, via deze website blijf je op de hoogte van wat ik in Frankrijk allemaal beleef. Ik zal hier blogs en foto's plaatsen en ik zou het leuk vinden om ook wat van jullie te horen. à plus ! Irene

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 50772

Voorgaande reizen:

30 Mei 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken in de Aveyron

Landen bezocht: